Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost u Reggio pedagogiji (CROSBI ID 51940)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Nenadić-Bilan, Diana Kreativnost u Reggio pedagogiji // Dijete i estetski izričaji / Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2014. str. 27-35

Podaci o odgovornosti

Nenadić-Bilan, Diana

hrvatski

Kreativnost u Reggio pedagogiji

Tijekom posljednjih četrdeset godina Reggio pedagogija je s pravom priskrbila atribute afirmativne i inventivne pedagogije. U Reggio pedagogiji polazi se od temeljnog stajališta da je predškolsko dijete aktivno, kreativno i kompetentno biće koje govori stotinu jezika, odnosno koje koristi brojne načine izražavanja svojih osjećaja, misli i ideja. U svakodnevnoj realizaciji odgojno-obrazovne djelatnosti iskazuje se otvorenost prema djetetu i njegovim interesima i prijedlozima, spremnost za iznenađenja i rizike te potraga za radovanjem u neočekivanom. Prihvaćajući estetiku kao važnu dimenziju života, te nastojeći izbjeći fragmentarni i redukcionistički pogled na procese odgoja i učenja predškolske djece, Reggio pedagozi objedinjuju racionalnost, imaginaciju, emociju i estetiku. U Reggio pedagoškoj koncepciji posebice se ističe važnost uređenja prostora, počevši od njegovog arhitektonskog rješenja do odabira boja i osvjetljenja. Prostor je organiziran tako da omogućuje djetetu slobodno izražavanje svojih kreativnih potencijala, radoznalosti, autonomije i komunikacije s drugima. Kreativna rješenja prostora očituju se u potpunoj povezanosti svih prostorija (nema hodnika), postojanju središnjeg trga za zajedničke šetnje i sastanke te uređenju atelijera. Zajedno s djecom i odgojiteljem u atelijeru rade atelijeristi, kao njihovi ključni partneri, a imaju zadaću stimulirati uporabu poetskih jezika, posebice vizualnog jezika.

Reggiovska pedagogija, estetika, emocija, kretivno uređenje prostora, poticanje radoznalosti i autonomije

nije evidentirano

engleski

Creativity in Reggio pedagogy

nije evidentirano

Reggio pedagogy, aesthetics, emotion, creative organisation, motivation of curiosity and autonomy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-35.

objavljeno

Podaci o knjizi

Dijete i estetski izričaji

Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina

Zadar: Sveučilište u Zadru

2014.

978-953-331-050-3

Povezanost rada

Pedagogija