Kreativnost u Reggio pedagogiji (CROSBI ID 51940)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Nenadić-Bilan, Diana
hrvatski
Kreativnost u Reggio pedagogiji
Tijekom posljednjih četrdeset godina Reggio pedagogija je s pravom priskrbila atribute afirmativne i inventivne pedagogije. U Reggio pedagogiji polazi se od temeljnog stajališta da je predškolsko dijete aktivno, kreativno i kompetentno biće koje govori stotinu jezika, odnosno koje koristi brojne načine izražavanja svojih osjećaja, misli i ideja. U svakodnevnoj realizaciji odgojno-obrazovne djelatnosti iskazuje se otvorenost prema djetetu i njegovim interesima i prijedlozima, spremnost za iznenađenja i rizike te potraga za radovanjem u neočekivanom. Prihvaćajući estetiku kao važnu dimenziju života, te nastojeći izbjeći fragmentarni i redukcionistički pogled na procese odgoja i učenja predškolske djece, Reggio pedagozi objedinjuju racionalnost, imaginaciju, emociju i estetiku. U Reggio pedagoškoj koncepciji posebice se ističe važnost uređenja prostora, počevši od njegovog arhitektonskog rješenja do odabira boja i osvjetljenja. Prostor je organiziran tako da omogućuje djetetu slobodno izražavanje svojih kreativnih potencijala, radoznalosti, autonomije i komunikacije s drugima. Kreativna rješenja prostora očituju se u potpunoj povezanosti svih prostorija (nema hodnika), postojanju središnjeg trga za zajedničke šetnje i sastanke te uređenju atelijera. Zajedno s djecom i odgojiteljem u atelijeru rade atelijeristi, kao njihovi ključni partneri, a imaju zadaću stimulirati uporabu poetskih jezika, posebice vizualnog jezika.
Reggiovska pedagogija, estetika, emocija, kretivno uređenje prostora, poticanje radoznalosti i autonomije
nije evidentirano
engleski
Creativity in Reggio pedagogy
nije evidentirano
Reggio pedagogy, aesthetics, emotion, creative organisation, motivation of curiosity and autonomy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
27-35.
objavljeno
Podaci o knjizi
Dijete i estetski izričaji
Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina
Zadar: Sveučilište u Zadru
2014.
978-953-331-050-3