Nastava usmjerena na učenika u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 390571)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mašić, Petra
Matijević, Milan
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Nastava usmjerena na učenika u primarnom obrazovanju
Uzevši u obzir da je škola društveni proces u kojem sudjeluju učenici i nastavnici kao njezini glavni subjekti, kvalitativnim se istraživanjem pokušao istražiti doživljaj ispitanika te njihovo tumačenje fenomena nastave usmjerene na učenika. Istraživanju se pristupalo s fenomenološkog stajališta. Gradeći jedno teorijsko objašnjenje vezano uz nastavu usmjerenu na učenika, bilo je potrebno konstruirati utemeljenu teoriju zajedno s modelom odnosa između dobivenih kategorija. Podaci istraživanja dobiveni su tehnikom polustrukturiranog intervjua koji se sastojao od osamnaest pitanja vezanih uz fenomen koji se istražuje te četiri osobna pitanja koja su se odnosila na spol i dob ispitanika, njihovu stručnu spremu te godine iskustva u radu u učiteljskoj profesiji. Intervjui su bili provedeni sa svakim ispitanikom zasebno. Uzorak čine četiri trenutno zaposlena ispitanika u državnim školama. Rezultati istraživanja pokazuju kako u suvremenim državnim školama nastava nije usmjerena na učenika. Ipak, postoje pojedinačni interesi učitelja kako nastavu postupno prilagoditi potrebama svakog učenika za što je neophodno unijeti promjene u obrazovni sustav i osigurati funkcionalan školski prostor. U svijetu promjena koje nosi društvo, kultura i tehnologija, tradicionalni načini usvajanja znanja više nisu poželjni te se nadopunjuju i zamjenjuju iskustvenim učenjem uz fleksibilno nastavno planiranje. Nove načine nastave i obrazovanja donijeli su pokreti reformskih pedagogija koji se temelje na konstruktivističkom učenju kao paradigmi nastave usmjerene na učenika. Navedenim didaktičkim konceptima učenik se razvija na kognitivnoj, afektivnoj, emocionalnoj, socijalnoj i psihomotornoj razini. Približavanje medija i opreme djeci, individualizirani pristup svakom pojedincu, učenikova sloboda izbora i izražavanja, individualan rad, istraživanje suradnjom, projektnom nastavom ili igrom, učitelj voditelj, učenik procjenitelj vlastita rada, samo su neke preporuke kojima bi tradicionalne državne škole mogle djelovati na zadovoljavanje učenikovih interesa i potreba te ujedno poticati njihov razvoj na spomenutim razinama.
Holistički razvoj učenika; kvalitativno istraživanje; konstruktivističko učenje; nastava usmjerena na učenika; pokret reformske pedagogije
nije evidentirano
engleski
Student-cenetred teaching in primary education
nije evidentirano
holistic development of students; qualitative research; constructivist learning; student-cenered teaching; reform pedagogy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
93
24.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb