Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 391385)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vučinovec, Domagoj
Miholić, Damir
hrvatski
Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom
U ovom istraživanju ispitane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom djelu navedena je definicija cerebralne paralize i njezina etiologija, zatim klasifikacija prema obliku, topografskoj distribuciji i težini neuromotornog oštećenja te je opisan tretman cerebralne paralize. U nastavku uvodnog dijela opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih terapija s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena elemenata biblioterapije i elemenata likovne terapije može utjecati na promjene u somatskom i psihoemocionalnom izražavanju djeteta, kao i na promjene u samoprocjeni doživljaja sebe kod djeteta s cerebralnom paralizom. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 10 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje „Goljak“. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, obradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu elemenata biblioterapije, likovnog izražavanja i drame te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.
cerebralna paraliza; sofrologija; art-terapija; biblioterapija
nije evidentirano
engleski
Elements of art therapy and bibliotherapy in creative expression in child with cerebral palsy
nije evidentirano
cerebral palsy; sophrology; art therapy; bibliotherapy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
34
25.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb