Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom (CROSBI ID 391385)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vučinovec, Domagoj Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom / Miholić, Damir (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2012

Podaci o odgovornosti

Vučinovec, Domagoj

Miholić, Damir

hrvatski

Likovni i biblioterapijski elementi u kreativnoj terapiji djeteta s cerebralnom paralizom

U ovom istraživanju ispitane su mogućnosti sofrologije i art/ekspresivnih terapija u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom. U uvodnom djelu navedena je definicija cerebralne paralize i njezina etiologija, zatim klasifikacija prema obliku, topografskoj distribuciji i težini neuromotornog oštećenja te je opisan tretman cerebralne paralize. U nastavku uvodnog dijela opisana su interdisciplinarna područja sofrologije, kreativne i art/ekspresivnih terapija s posebnim naglaskom na biblioterapiju, dramu i likovno izražavanje. U skladu s problemom i ciljem istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivna primjena elemenata biblioterapije i elemenata likovne terapije može utjecati na promjene u somatskom i psihoemocionalnom izražavanju djeteta, kao i na promjene u samoprocjeni doživljaja sebe kod djeteta s cerebralnom paralizom. Istraživanje je provedeno u obliku studije slučaja dječaka s cerebralnom paralizom (KD = 10 godina) u Centru za odgoj i obrazovanje „Goljak“. Prema pripremljenom protokolu seanse su uključivale sofrološke tehnike sofronizacije i desofronizacije, obradu sadržaja literarnog predloška uz primjenu elemenata biblioterapije, likovnog izražavanja i drame te evaluaciju tijeka terapije uz primjenu instrumenata za praćenje promjena na odabranim varijablama (Aqua test, Basic Ph model, Skala dramskog sudjelovanja, analiza crteža). Rezultati istraživanja pokazali su utjecaj sofroloških metoda i metoda art/ekspresivnih terapija na psihoemocionalno doživljavanje i izražavanje u djeteta s cerebralnom paralizom.

cerebralna paraliza; sofrologija; art-terapija; biblioterapija

nije evidentirano

engleski

Elements of art therapy and bibliotherapy in creative expression in child with cerebral palsy

nije evidentirano

cerebral palsy; sophrology; art therapy; bibliotherapy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

34

25.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija