Glazbeni i dramski elementi u kreativnoj terapiji u slučajevima adolescentske krize (CROSBI ID 391391)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Bačić, Tomislav
Miholić, Damir
hrvatski
Glazbeni i dramski elementi u kreativnoj terapiji u slučajevima adolescentske krize
Cilj ovog istraživanja bila je procjena utjecaja elemenata dramske i glazbene terapije kao komplementarnih pristupa kod mladih hospitaliziranih zbog adolescentske krize. U skladu s ciljem istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj primjena dramskih i glazbenih elemenata u kontekstu kreativne terapije može utjecati na promjene u opserviranim varijablama samoprocjene i dramske uključenosti, odnosno promjene u razinama neverbalnog i verbalnog izražavanja, te spontanosti i kreativnosti kod mladih hospitaliziranih zbog adolescentske krize. Uzorak ispitanika činila je grupa od 9 mladih hospitaliziranih u Psihijatrijskoj bolnici za djecu i mladež u Zagrebu. Instrumenti primijenjeni u svrhu evaluacije bili su PD vizualno – analogna skala samoprocjene uz bilježenje induciranih varijabli i Skala dramskog sudjelovanja za evaluaciju sudjelovanja i modaliteta izražavanja sudionika tijekom dramske aktivnosti. Istraživanje je provedeno u 17 točaka procjene i strukturirano je kroz provođenje dramskih i glazbenih terapijskih seansi, te oblikovanja kazališne predstave na osnovi sadržaja ovih seansi. Na temelju dobivenih rezultata bilo je moguće prihvatiti polaznu hipotezu i potvrditi da primijenjeni dramski i glazbeni elementi u kreativnoj terapiji, sadržajno koncipirani u skladu s iskustvima i potrebama sudionika, mogu potaknuli motivaciju sudionika za aktivnije uključivanje u proces liječenja, odnosno aktivnije i kreativnije provođenje slobodnog vremena tijekom boravka na bolničkom Odjelu.
adolescentska kriza; drama i glazba u terapiji; spontanost; kreativnost
nije evidentirano
engleski
Elements of music and drama as creative therapy in cases of adolescents crisis
nije evidentirano
adolescent crisis; drama and music therapy; spontaneity and creativity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
23.05.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb