UTJECAJ SLUŠANJA POPULARNE GLAZBE U OPORAVKU NA PSIHOLOŠKE I FIZIOLOŠKE PROCESE TIJEKOM IZVOĐENJA JEDNOSTAVNOG MOTORIČKOG ZADATKA U INTERVALNOM REŽIMU RADA (CROSBI ID 391400)

Jakšić, Matija UTJECAJ SLUŠANJA POPULARNE GLAZBE U OPORAVKU NA PSIHOLOŠKE I FIZIOLOŠKE PROCESE TIJEKOM IZVOĐENJA JEDNOSTAVNOG MOTORIČKOG ZADATKA U INTERVALNOM REŽIMU RADA / Barić, Renata (mentor); Zagreb, Kineziološki fakultet u Zagrebu, . 2014

Jakšić, Matija

Barić, Renata

UTJECAJ SLUŠANJA POPULARNE GLAZBE U OPORAVKU NA PSIHOLOŠKE I FIZIOLOŠKE PROCESE TIJEKOM IZVOĐENJA JEDNOSTAVNOG MOTORIČKOG ZADATKA U INTERVALNOM REŽIMU RADA

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati utjecaj glazbe na oporavak 17 sudionika, studenata Kineziološkog fakulteta, prosječne dobi 20.7 godina, koji su izvodili jednostavan motorički zadatak u više serija. Mjerenje je provedeno u tri navrata s vremenskim intervalom od 7 dana, a izvodili su jednostavan motorički zadatak odbijanja lopte medicinke o zid u trajanju od 30 sec. u tri različita eksperimentalna uvjeta. Svaki eksperimentalni uvjet (ukupnog trajanja 10 min.) čini identičan anaerobni motorički zadatak visokog intenziteta koji uključuje sukcesivnu izmjenu četiri aktivne faze i četiri faze odmora. Ispitan je utjecaj slušanja glazbe tijekom faza oporavka na afektivni odgovor na tjelesnu aktivnost, efikasnost izvedbe u aktivnoj fazi motoričkog zadatka te na vrijednost prosječne najniže frekvencije otkucaja srca u fazama oporavka, tj. nestrukturiranog pasivnog odmora. Eksperimentalni uvjeti razlikovali su se prema prisutnosti popularne glazbe u fazama oporavka: oporavak bez glazbe, oporavak uz prisutnosti brže glazbe (140 – 160 bpm) i oporavak uz prisutnost sporije glazbe (90 – 110 bpm). Rezultati pokazuju statistički značajan utjecaj glazbe na raspoloženje sudionika i afektivni odgovor na tjelesnu aktivnost te na objektivne fiziološke pokazatelje mjerene frekvencijom otkucaja srca u fazama odmora. Utvrđeno je da su sudionici osjećali značajno veću razinu psihološke dobrobiti uslijed izvođenja intervalnog motoričkog zadatka u kojem su faze oporavka bile popraćene glazbom (bržom i sporijom). Nadalje, prosječna minimalna frekvencija srca u fazama odmora intervalnog zadatka tijekom kojih je slušana glazba (brža i sporija) bila je statistički značajno viša u odnosu na prosječnu minimalnu frekvenciju srca za vrijeme oporavka bez glazbe.

glazba; anaereobni intervalni motorički zadatak; odmor; afektivni odgovor; FS

Effects of popular muisc listened during recovery of a standard interval training session on physiological and psychological aspects

music; anaerobic interval motor task; rest; affective response.; HR