Characteristics of cyberbullying of pre-service teachers of primary education (CROSBI ID 391501)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Busija Samanta
Matijević, Milan
Topolovčan, Tomislav
engleski
Characteristics of cyberbullying of pre-service teachers of primary education
Jedan od najvećih problema današnjice je zlostavljanje i zanemarivanje djece te se i sami, putem medija ili privatno, često susrećemo s time. S napretkom tehnike i tehnologije napreduju i djeca te se na taj način, osim s pozitivnim mogućnostima novih medija, susreću i s negativnim posljedicama koje oni donose. Jedna od njih je i lako zlostavljanje, putem novih elektroničkih medija, koje je danas sve gori rastući problem. Ovim istraživanjem se želi utvrditi u kojoj su se mjeri, budući učitelji primarnog obrazovanja, susreli s nekim oblikom elektroničkog nasilja te postoje li razlike s obzirom na spol, godinu studija i mjesto prebivališta (selo, grad). Također, željeli smo provjeriti postoji li veza između dosadašnjih istraživanja i navedenog istraživanja te u kojoj mjeri se studenti smatraju sposobnima za prepoznavanje i prevenciju elektroničkog nasilja, kao buduću učitelji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 103 studenta Sveučilišta u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Odsjek u Čakovcu treće i četvrte godine studija akademske godine 2013./2014. Za prikupljanje podataka korišten je kraći, prigodno sastavljeni upitnik, koji su sudionici ispunjavali dobrovoljno, uz garantiranu anonimnost i naglašenu znanstvenu svrhu. Studenti su ispunjavali printani Upitnik u lipnju 2014. godine. Rezultati pokazuju da je 21, 4% studenata bilo zlostavljano putem elektroničkih medija te da ne postoji statistički značajna razlika u iskustvima s obzirom na spol, godinu studija i mjesto prebivališta studenata. Odnosno, pokazalo se da su i muški i ženski studenti, i treća i četvrta godina studija, i oni koji žive na selu i oni u gradu jednako zlostavljani. Nadalje dokazano je da ne postoji ni statistički značajna razlika u spremnosti na prevenciju elektroničkog nasilja s obzirom na spol, godinu studija i mjesto prebivališta studenata.
abuse; neglect; new media; cyberbullying
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
26.09.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb