Are There Differences in Students’ School Success, Biorhythm, and Daytime Sleepiness Depending on Their School Starting Times? (CROSBI ID 210269)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Milić, Jakov ; Kvolik, Ana ; Ivković, Martina ; Babić Čikeš, Ana ; Labak, Irena ; Benšić, Mirta ; Ilakovac, Vesna ; Ništ, Marina ; Zibar, Lada ; Heffer, Marija
engleski
Are There Differences in Students’ School Success, Biorhythm, and Daytime Sleepiness Depending on Their School Starting Times?
Kronotip je karakteristika pojedine osobe u određenom trenutku života, a mijenja se s dobi. Adolescenti liježu sve kasnije, dok škole nameću rani početak nastave. To može postati problem za one učenike koji ne mogu prilagoditi svoj cirkadijani ritam tim zahtjevima. Cilj ove studije bio je utvrditi utječu li razlike u vremenu početka nastave na kronotip učenika, njihov školski uspjeh ili dnevnu pospanost. Ispitali smo ukupno 1020 učenika iz četiri osječke srednje škole. Učenici su imali nastavu u dvije smjene (nastava im je počinjala ili u 7:00/13:00, ili u 8:00/14:00, naizmjenično svakog drugog tjedna). Ispitanike smo ispitali pomoću upitnika Epworth Sleepiness Scale i Morningness-Eveningness Questionnaire. Raniji kronotipovi bili su karakteristični za one učenike koji su imali raniju nastavu, ali nismo uočili značajnu razliku u pospanosti između skupina. Pronašli smo razlike i između dobnih i spolnih skupina, tako da su djevojke i stariji učenici, neovisno o spolu, imali kasniji kronotip Učenici koji su u školu polazili ranije, ostvarivali su i bolji školski uspjeh. Raniji kronotipovi koje smo uočili mogu biti posljedica prilagodbe na raniji početak nastave.
chronotype ; daytime sleepiness ; circadian rhythm ; school starting hours
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano