Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vesna Ivasović: I ja želim znati! Gluhi i nagluhi učenik u redovnoj školi. (CROSBI ID 775422)

Druge vrste radova | ostali članci/prilozi

Bradarić-Jončić, Sandra Vesna Ivasović: I ja želim znati! Gluhi i nagluhi učenik u redovnoj školi. // Zagreb. 2014.

Podaci o odgovornosti

Bradarić-Jončić, Sandra

hrvatski

Vesna Ivasović: I ja želim znati! Gluhi i nagluhi učenik u redovnoj školi.

Trend odgojno-obrazovne integracije odnosno inkluzije djece s teškoćama u razvoju sve je izraženiji kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Uključivanje djece s oštećenjem sluha u redovne ustanove odgoja i obrazovanja može predstavljati poseban izazov svima uključenima zbog teškoća komunikacije u ove djece, koje iziskuju razumijevanje i posebne prilagodbe pristupa u radu s njima. Ovoj knjizi upravo je cilj informirati u prvom redu nastavnike i stručne suradnike u školama, a zatim i roditelje o oštećenju sluha, njegovim posljedicama na komunikaciju, intelektualni, emocionalni, socijalni i akademski razvoj djeteta te o prilagodbama neophodnima u radu s ovom djecom, ukoliko želimo da njihovo uključivanje u redovnu školu bude uspješno. Na temelju bogatog dugogodišnjeg praktičnog iskustva u radu s djecom, mladeži i odraslima s oštećenjem sluha, kao i vlastitog znanstveno-istraživačkog rada vezanog uz problematiku oštećenja sluha, koji pruža veoma značajan znanstveni doprinos ovom području, psihologinja dr.sc. Vesna Ivasović u ovoj knjizi pisanoj znanstveno-popularnim stilom, pruža čitateljima niz relevantnih informacija o različitim aspektima razvoja djece oštećena sluha, kao i niz izuzetno korisnih stručnih savjeta o postupcima u radu s njima. Budući da je populacija djece oštećena sluha izuzetno heterogena – sačinjavaju je djeca različitih stupnjeva oštećenja sluha, od blage nagluhosti i jednostranih oštećenja, preko umjerene i teške nagluhosti, do gluhoće, koja uz to koriste različita slušna pomagala (klasične slušne aparate, kohlearne implantate, FM sustave itd.) i posljedično imaju različite razine slušnog i govorno-jezičnog funkcioniranja, te također stjecajem razvojnih okolnosti usvajaju različite jezike kao svoje preferirane jezike (govorni jezik, znakovni jezik), i načini na koje je moguće zadovoljavati komunikacijske potrebe svake od navedenih skupina djece različiti su. O ovoj heterogenosti djece oštećena sluha autorica je posebno vodila računa, posvećujući potrebnu pažnju svakoj od spomenutih kategorija. Razmatrajući teškoće prelingvalno gluhe djece, kao najzahtjevnije kategorije djece oštećena sluha, knjiga afirmira sociološko-kulturološki model gluhoće, koji na gluhe osobe gleda kao na ravnopravne pripadnike posebne jezične-kulturalne manjine s vlastitim jezikom – znakovnim jezikom. Komunikacija znakovnim jezikom gluhoj djeci pruža mogućnosti normalne, učinkovite komunikacije, primjerene njihovoj kronološkoj i mentalnoj dobi, mogućnosti jednakog pristupa informacijama, uspješnijeg ovladavanja jezikom čujuće zajednice a time i školskim znanjima, te zdraviji i uspješniji emocionalni i socijalni razvoj odnosno izgradnju zdravog osobnog i društvenog identiteta. Za zdrav razvoj identiteta gluhe djece, kao i za uspješno ovladavanje znakovnim jezikom, posebno je važno omogućiti gluhoj djeci dovoljno kontakata s drugom gluhom djecom i odraslima. O tome bi posebno trebalo voditi računa kada je riječ o gluhoj djeci, naročito čujućih roditelja, u redovnim školama, a što redovito nije slučaj. Nadalje, kako se posljednjih godina u Hrvatskoj, na sreću, sve većem broju gluhe djece koja pohađaju redovne škole omogućava bolji pristup informacijama odnosno školskim sadržajima uključivanjem prevoditelja za znakovni jezik, knjiga nudi vrlo vrijedne informacije u ulozi prevoditelja u redovnoj školi, suradnji nastavnika i prevoditelja te korištenju usluga prevoditelja od strane gluhog učenika. Naposlijetku, kulturološki model gluhoće autorica afirmira navodeći niz primjera i biografskih crtica iz života uspješnih gluhih osoba koje su, prevladavši teškoće koje je gluhoća stavljala pred njih, svojim postignućima značajno doprinjele ne samo napretku zajednice Gluhih, već i zajednice čujućih. Knjiga pruža također vrlo vrijedne i korisne informacije o nagluhoj djeci i gluhoj djeci s kohlearnim implantatima u redovnoj školi, počevši od osnovnih medicinskih i tehničkih informacija, potom osobitostima slušanja, govorno-jezičnog razvoja i komunikacije ove djece, do praktičnih savjeta nastavnicima o radu s ovom djecom, posebno glede optimiziranja akustičkih uvjeta prostora u kojem djeca borave, korištenja i kontrole slušnih pomagala te naputaka za uspješniju komunikaciju i nastavni rad s ovom djecom. Budući da je imperativ glede komunikacije s osobama oštećena sluha u civiliziranom svijetu danas osiguravanje jednake dostupnosti informacijama, u kontekstu ove djece (ali i određenog broja gluhe djece bez kohlearnih implantata), kojoj je preferirani jezik - jezik čujuće zajednice, autorica prikazuje i ulogu posrednika/pomoćnika u komunikaciji čiji je zadatak pravljenje bilježaka za vrijeme nastave. Za djecu oštećena sluha koja preferiraju jezik čujuće zajednice, a niti uz pomoć slušnog pomagala ne mogu cjelovito percipirati govor, za sadržaje koji su visoko informativni (o kojima se teško zaključuje iz konteksta) i koji su stoga teški za uspješno razumijevanje putem čitanja s usta, pisana riječ pruža najtočniju, najpotpuniju i najsigurniju informaciju o sadržaju koji se prenosi putem govora, i kao takva omogućava im jednak pristup informacijama kakav imaju i njihovi čujući vršnjaci. Budući da je malo publikacija na hrvatskom jeziku koje osvjetljavaju pitanja emocionalnog i socijalnog razvoja djece oštećena sluha, posebno je vrijedan dio knjige onaj koji govori o rizičnim i zaštitnim čimbenicima na ovim područjima razvoja djeteta. Informacije koje dr. Vesna Ivasović pruža čitateljima u ovoj knjizi odražavaju suvremene, znanstveno utemeljene poglede na gluhoću aktualne danas u svijetu, koje je autorica oblikovala u tekst vrlo pristupačan čitateljima – laicima na ovom području. Duboko razumijevanje problematike oštećenja sluha, humanizam i empatija s osobama oštećena sluha zbog kršenja njihovog prava na komunikaciju i obrazovanje koji izviru iz cijele knjige, plod su dugogodišnjeg rada s djecom i odraslima s oštećenjem sluha i aktivnog sudjelovanja autorice u životu zajednice gluhih u nas. Stoga ova knjiga predstavlja ne samo znanstveno utemeljen, već nadasve i autentičan stručni doprinos odgoju i obrazovanju djece oštećena sluha u nas.

gluhi i nagluhi učenici; inkluzija; odgojno-obrazovna integracija

nije evidentirano

engleski

I'd like to know too! Deaf and hard of hearing student in a regular classroom.

nije evidentirano

deaf and hard of hearing children; inclusion; educational integration

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb

2014.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija