Stavovi odgojitelja o integraciji djece s umjetnom pužnicom u redovne predškolske programe (CROSBI ID 391671)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kolarić Piplica, Sanja
Mildner, Vesna ; Hrvatić, Nenad
hrvatski
Stavovi odgojitelja o integraciji djece s umjetnom pužnicom u redovne predškolske programe
Rana integracija djece s umjetnom pužnicom u redovne preškolske ustanove jedan je od najvažnijih koraka za njihovo uključivanje u širu društvenu zajednicu. Stav odgojitelja u provedbi integracije izravno utječe na to koliko će se on posvetiti pripremi sebe kao stručnjaka, djece u skupini ali i roditelja ostale djece na integraciju. Ono što je najvažnije, stav odgojitelja ovisi i o tome koliko će se on posvetiti samom djetetu s umjetnom pužnicom i na taj način izravno utjecati na njegov razvoj. Rezultati ovog rada pokazali su kako odgojitelji imaju izrazito pozitivan stav prema ideji integracije, bez obzira na radni staž ili iskustvo rada s djecom s umjetnom pužnicom. Povoljne stavove iskazali su i prema suradnji s roditeljima djece s umjetnom pužnicom. Najveće nezadovljstvo odgajatelji su izrazili prema prostorno- materijalnim uvjetima rada (prevelik broj djece u skupini), suradnji s vanjskim stručnjacima i stručnjacima unutar predškolske ustanove, stručnim usavršavanjem i pripremi za rad s djecom s umjetnom pužnicom. Termin integracija potrebno je zamijeniti terminom inkluzija i u praksi, ali za to je potrebno mijenjati postojeće uvjete unutar odgojno-obrazovnog sustava Republike Hrvatske.
integracija; inkluzija; djeca s umjetnom pužnicom; odgojitelji
nije evidentirano
engleski
Attitudes of preschool educators towards integration of children with cochlear implants in regular educational system
nije evidentirano
integration; inclusion; children with cochlear implants; preschool educators
nije evidentirano
Podaci o izdanju
91
14.10.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb