Skice za portret suvremene francuske proze (CROSBI ID 12170)

Autorska knjiga | zbornik

Koščec, Marinko Skice za portret suvremene francuske proze. Zagreb: Konzor, 2003

Koščec, Marinko

Skice za portret suvremene francuske proze

Knjiga obuhvaća 12 kritičko-interpretativnih preglednih znanstvenih radova posvećenih francuskoj književnoj prozi 20. stoljeća. Pristupnik je svoje autorske članke popratio vlastitim prijevodima izabranih proznih ulomaka francuskih autora, no Povjerenstvo napominje da ti prijevodi nisu predmet vrednovanja u ovome Izvješću. Knjiga se temelji se na 12-dijelnom ciklusu koji je časopis «Republika: mjesečnik za književnost, umjetnost i društvo» objavljivao od ljeta 1998. do ljeta 2000. Uvod knjige razmatra dominantne tendencije u francuskoj prozi tijekom posljednjih desetljeća prošloga stoljeća, a zaključak se bavi najnovijim književnim kretanjima, među kojima se osobito ističe značajna zastupljenost istaknutih autorica najmlađe generacije. Svako od ostalih deset poglavlja posvećeno je opusu, poetici, ideologiji, izvorima i recepciji po jednog od deset izabranih autora. Riječ je o piscima koji su u drugoj polovici a nadasve krajem 20. stoljeća obilježili francusku književnost, bilo bogatim i utjecajnim opusom, bilo iznimno zapaženim početkom, a kod nas su dotad rijetko prevođeni ili su bili potpuno nepoznati. Obuhvativši širok spektar stilova i umjetničkih programa te potvrđujući vitalnost francuske prozne scene, ova zbirka književnih analiza (i prijevoda) ujedno nadoknađuje prazninu koju je u hrvatskoj kulturi i književnoj znanosti stvorio, tijekom devedesetih godina 20. stoljeća, svojevrsni gubitak priključka s recentnim zbivanjima u jednoj od najznačajnijih svjetskih književnosti.

Suvremena francuska proza; eseji; prijevodi

Sketches for a Portrait of Contemporary French Prose

Contemporary French Prose; Essays; Translations