Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave (CROSBI ID 210752)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Naglić, Tatjana ; Cerjak, Marija ; Tomić, Marina Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave // Agroeconomia Croatica, 4 (2014), 1; 8-15

Podaci o odgovornosti

Naglić, Tatjana ; Cerjak, Marija ; Tomić, Marina

hrvatski

Utjecaj sociodemografskih obilježja potrošača na ponašanje u kupnji i konzumaciji kave

Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi ponašanje potrošača u kupnji i konzumaciji kave te njihovih motiva za konzumaciju. Anketno ispitivanje je provedeno na uzorku od 317 ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da hrvatski potrošači kave najčešće kupuju kavu u supermarketima. Potrošači kave u Hrvatskoj nisu lojalni određenim vrstama kave pa će tako u slučaju da prilikom kupovine željena kava nije dostupna, kupiti neku drugu kavu. Ispitanici najčešće piju jednu šalicu ili jednu do dvije šalice kave dnevno, uglavnom u prijepodnevnim satima, pri čemu najčešće odabiru crnu ili „tursku“ kavu i espresso. Najčešći motiv za konzumaciju kave je navika, ali i pozitivni učinci kave na probavu, opće stanje i smirenje. Na temelju rezultata istraživanja preporuča se promidžba učinaka koje kava ima na ljudski organizam, kao i povećanje dostupnosti kave na mjestima kupovine i konzumacije kave. Također, potrošače koji nemaju jasno izrađene preferencije prema uobičajenim napitcima, potrebno je privući agresivnijim promotivnim kampanjama. Dobiveni rezultati značajni su za proizvođače i distributere u svrhu predviđanja budućih kretanja na tržištu te kreiranja njihovih marketinških strategija.

kava; anketno ispitivanje; potrošači; kupovina; konzumacija

nije evidentirano

engleski

The impact of socio-demographic characteristics on consumer buying behavior and consumption of coffee

nije evidentirano

coffee; survey; consumers; purchase; consumption

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (1)

2014.

8-15

objavljeno

1333-2422

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija

Poveznice