Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pedagog i participativna prava učenika u osnovnoj školi (CROSBI ID 616959)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pavleković, Martina Pedagog i participativna prava učenika u osnovnoj školi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena (ur.). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2014. str. 185-197

Podaci o odgovornosti

Pažin-Ilakovac, Ružica ; Pavleković, Martina

hrvatski

Pedagog i participativna prava učenika u osnovnoj školi

Gotovo je četvrt stoljeća od donošenja Konvencije o pravima djeteta i razumljivo je da se implikacije ovako sveobuhvatnog i spektralnoga dokumenta vremenom sve snažnije osjete u svima sredinama djetetovoga odrastanja i razvoja. Osobito se to odnosi na skupinu participativnih prava koja su svojim iznimno inovativnim karakterom omogućila djeci izražavanje mišljenja i stavova o svim bitnim pitanjima za njihov život te pravo na uvažavanje istih, sukladno dobi i zrelosti. Taj novi pogled na pravni i socijalni položaj djeteta u okružju u kojemu živi, očekivano je otvorio veliki prostor pedagogijskim promišljanjima i istraživanjima te promjenama u odgojno-obrazovnome radu škola koja se treba više prilagoditi i usmjeriti ovoj novoj „konvencijskoj“ filozofiji shvaćanja djeteta. U sukonstrukciji takvoga kurikuluma gdje je učenik središnji „aktivni subjekt s pravima“ javljaju se novi zadatci i mijenjuju uloge svih sudionika. Postavlja se pitanje tko će u brojnim i zahtjevnim ciljevima suvremene škole promicati i predvoditi ove važne i složene zadaće ostvarivanja i zaštite participativnih prava djeteta/učenika i kakva je u tome uloga školskih pedagoga čija je svrha poticanje inovacija i pedagoškog razvoja za dobrobit djeteta, škole, odgojno-obrazovnog sustava i društva u cjelini. Cilj je ovoga rada razmotriti participativna prava učenika u osnovnoj školi te ulogu pedagoga u njihovome promicanju, ostvarivanju i zaštiti. Rezultati provedenog anketnog istraživanja među 30 osnovnoškolskih pedagoga pokazuju prisutnost ove problematike u njihovome radu, a samoprocjena kako svoju ulogu u promicanju participativnih prava učenika vide utjecajnom, osobito u koordinaciji ukupnoga rada svih u školi na tome značajnome i aktualnom razvojno-pedagoškome cilju škole.

Konvencija o pravima djeteta; participativna prava; školski pedagog

nije evidentirano

engleski

Pedagogue and participatory rights of students in primary school

nije evidentirano

Convention on the Rights of the Child; participatory rights; school pedagogue

nije evidentirano

Podaci o prilogu

185-197.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih

Nikolić, Milena

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli

Podaci o skupu

Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

21.07.2014-22.07.2014

Igalo, Crna Gora

Povezanost rada

Pedagogija