Metode i mogućnosti dijagnostike trenažnog opterećenja u grupnim oblicima vježbanja aerobike (CROSBI ID 392163)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Buzov, Ivana
Čular, Dražen
Bešlija, Tea
hrvatski
Metode i mogućnosti dijagnostike trenažnog opterećenja u grupnim oblicima vježbanja aerobike
Društvo usmjereno ka budućnosti svjesno je vrijednosti sporta. Ono osigurava uvjete za bavljenje sportskim aktivnostima svim svojim članovima u onoj mjeri u kojoj su ti članovi usmjereni, motivirani i talentirani za određenu sportsku aktivnost. U našem se društvu, zbog individualnih razlika u odnosu na biološke, fiziološke i edukacijske potrebe te zbog različitih razina talentiranosti, stvaraju različiti oblici provedbe sportske aktivnosti i određuju se njezini različiti oblici. Uz profesionalni, amaterski i školski sport, postoji i rekreacijski. To je onaj vid sporta u kojem društvo osigurava odgovarajuće objekte, koji su pristupačni svakom potencionalnom korisniku rekreacijskih sadržaja, i kadrove koji su dovoljno educirani da mogu postaviti i provoditi kvalitetan program.Programi aerobika zauzimaju značajno mjesto u području rekreativna vježbanja, a dijele se na: step aerobik i hi lo aerobik. Razlika između ta dva programa je što se u step programu upotrebljava step klupica na kojoj i oko koje se izvode pokreti vrlo često svojstveni samo tom programu, dok se u hi lo-u koraci izvode bez upotrebe rekvizita na podlozi na kojoj se vježba. Kvalitetna i svakom pojedincu prilagođena dijagnostika pruža nam uvid u trenutno stanje organizma, kao i podlogu za izradu što učinkovitijeg plana i programa rada odnosno treninga. Uključivanjem dijagnostike u proces rada rekreativne grupe vježbanja aerobike možemo lakše predvidjeti dinamiku rada i puno efikasnije realizirati zadane ciljeve. Planiranje i programiranje različitih sadržaja sportsko-rekreacijskih aktivnosti ovisi o nizu složenih organizacijskih, provedbenih i kontrolnih aktivnosti stručnjaka. Planiranjem i programiranjem žele se doseći unaprijed postavljeni ciljevi koji se na koncu mogu vrednovati brojnim pokazateljima. Cilj vježbačica aerobik programa najčešće je promjena psihofizičkog statusa bilo da se radi o antropometrijskim obilježjima (tjelesna masa, obujam, sastav tijela), motoričkim ili funkcionalnim sposobnostima. Aerobika djeluje na povećanje samouvjerenosti i smanjenje nezadovoljstva vlastitim tijelom, a glazba kao obvezan, sastavni dio aerobičkih programa pozitivno djeluje na motivaciju i pomaže u smanjenju izraženog umora.Aerobik program se uvijek provodi pod vodstvom instruktora pred kojeg se postavljaju kompleksni zahtjevi u pogledu znanja, stručnosti i organizacije cijela sata. Svaka se osoba koja uđe u proces programiranog vježbanja razlikuje svojom osobnošću, inicijalnim statusom, uvjetima u kojima živi i radi te ciljevima koje želi postići. Instruktor je osoba koja profesionalnošću ulazi i do određene granice u interakciju s vježbačicama modelirajući kineziološki program koji će dovesti do pozitivnih transformacija, ali i brojnih drugih beneficija. Voditelj je taj koji svojim pristupom gradi međusobno povjerenje, animira, motivira, po potrebi mijenja i prati cjelokupni transformacijski proces. Svojim stručnim i pravilnim stavom, on pridonosi da aerobik predstavlja jedan od načina koji kod vježbačica budi svjesnost o tome kako vježbanje treba biti važan dio našeg života!
aerobik; dijagnostika
nije evidentirano
engleski
Diagnostic methods and capability of training load in group forms of aerobics
nije evidentirano
aerobic; diagnostics load
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29
03.11.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Splitu
Split