Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značaj cjeloživotnog obrazovanja za poslovanje ugostiteljskih poduzeća (CROSBI ID 392271)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Mirković, Maja Značaj cjeloživotnog obrazovanja za poslovanje ugostiteljskih poduzeća / Karaman Aksentijević, Nada (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2014

Podaci o odgovornosti

Mirković, Maja

Karaman Aksentijević, Nada

hrvatski

Značaj cjeloživotnog obrazovanja za poslovanje ugostiteljskih poduzeća

Cilj rada bio je ukazati da je cjeloživotno obrazovanje pretpostavka uspješnog poslovanja, a svrha rada bila je pokazati kako se ulaganjem u cjeloživotno obrazovanje zaposlenika ugostiteljskih poduzeća može postići bolja kvaliteta usluge, veće zadovoljstvo gostiju i tako u konačnici ta poduzeća mogu biti konkurentnija i poslovno uspješnija. Stoga se u radu analiziraju brojna stručna i znanstvena istraživanja koja dokazuju da se ulaganjem u zaposlenike i njihovo obrazovanje ostvaruju za poduzeća višestruke koristi: bilježe se bolji financijski rezultati, zaposlenici su zadovoljniji jer osim dobivenog dodatnog obrazovanja primaju i veći osobni dohodak od onih koji se ne obrazuju, a sposobniji su brže se prilagoditi promjenama u njihovom poslovnom i privatnom okruženju. Istraživanja koja se u završnom radu citiraju pokazuju i da se u turizmu obrazovanje zaposlenika zanemaruje, ali autorica pronalazi pozitivne primjere kako bi utvrdila vezu između obrazovanja zaposlenika, uspješnosti poslovanja i zadovoljstva gostiju. Temeljna hipoteza rada glasi: Ugostiteljska poduzeća koja u svojem poslovanju implementiraju cjeloživotno obrazovanje promiču i bilježe veće zadovoljstvo gostiju što se pozitivno odražava na njihovo poslovanje. Slijedom navedenog, autorica prvo analizira značaj obrazovanja i obrazovanosti za poslovanje gospodarskih subjekata te definira pojmove: obrazovanje, formalno, neformalno i informalno učenje te cjeloživotno obrazovanje. Osim koncepta cjeloživotnog obrazovanja, u radu se analizira i njegov povijesni razvoj te cjeloživotno obrazovanje u Republici Hrvatskoj i Europskoj uniji. Navode se istraživanja koja dokazuju da su organizacije koje žele uspjeti u današnjem konkuretnom okruženju prepoznale važnost ulaganja u svoje zaposlenike budući da oni sa svojim znanjima i vještinama značajno pridonose uspjehu organizacije. Ulaganjem u razvijanje i obrazovanje zaposlenika povećava se učinkovitost, kvaliteta proizvoda/usluge, zadovoljstvo kupaca, a sve zajedno rezultira i većom uspješnošću i konkuretnosti organizacije. Posebice se to odnosi na poslovanje ugostiteljskih poduzeća. Autorica smatra da je došlo do pomaka nabolje u edukaciji zaposlenika u ugostiteljskim poduzećima, ali da je ono i dalje nezadovoljavajuće. Posebna pozornost u radu posvećena je analizi cjeloživotnog obrazovanja u poduzeću Arenaturist d.d. Pula i Park Plaza gdje se provode brojne interne edukacije: informatičke radionice, predavanja o HACCP sustavu, tečajevi stranih jezika te edukacije koje služe poboljšanju poslovnog procesa (početna edukacija na poslu, edukacija o uvođenju u posao, zakonom propisane obvezne edukacije, edukacije tehničkih vještina, edukacije o željenom iskustvu gosta, menadžerske vještine, vještine vođenja i osobni razvoj). Uz klasične oblike edukacije, autorica analizira primjer Park Plaze gdje se koristi i virtualni oblik obrazovanja kroz sustav za e-učenje koji na jednom mjestu sadržava sve raspoložive edukacije koje pomažu zaposlenicima u njihovom osobnom razvoju. Istraživanje autorice je pokazalo da se sveobuhvatno zadovoljstvo zaposlenika, između ostalog, povećava obrazovanjem. Također, na temelju dostupnih statistički obrađenih anketa gostiju, doprinos autorice je i u dokazivanju da se obrazovanjem zaposlenika povećava zadovoljstvo gostiju.

cjeloživotno obrazovanje; ugostiteljska poduzeća

nije evidentirano

engleski

The importance of lifelong learning for hotel and restaurant enterprises

nije evidentirano

lifelong learning; hotel and restaurant enterprises

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68

06.11.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija