Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Statistički i perceptivni indikatori u mjerenju konkurentnosti država članica Europske unije (CROSBI ID 617525)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kersan-Škabić, Ines ; Tijanić, Lela Statistički i perceptivni indikatori u mjerenju konkurentnosti država članica Europske unije // Konkurentnost, ekonomski rast i blagostanje / Cini, Vladimir ; Borozan, Đula i Ferenčak, Ivan (ur.). Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 195-213

Podaci o odgovornosti

Kersan-Škabić, Ines ; Tijanić, Lela

hrvatski

Statistički i perceptivni indikatori u mjerenju konkurentnosti država članica Europske unije

U istraživanjima konkurentnosti zemalja, regija i lokalnih jedinica koriste se indeksi konkurentnosti, proizašli iz potrebe kreiranja usporedivih pokazatelja kojima se može komparirati i projicirati konkurentnost promatranih jedinica, a ujedno i objediniti brojni indikatori koji na navedeno utječu. Metodologija izrade indeksa u pojedinim slučajevima počiva na zanemarivanju određenih odrednica konkurentnosti, što može imati negativne implikacije i na provedbu politike konkurentnosti. Cilj ovog rada je utvrditi relevantnost statističkih (tvrdih) i perceptivnih (mekih) indikatora u mjerenju konkurentnosti, odnosno utvrditi razlike u mjerenju ukoliko se primijeni samo jedna skupina indikatora. Temeljem statističkih i perceptivnih indikatora koji se koriste u mjerenju konkurentnosti zemalja prema Svjetskom gospodarskom forumu, u radu je provedena multivarijatna klaster analiza na primjeru 28 država članica EU-a kako bi se navedene članice grupirale najprije prema statističkim, a zatim prema perceptivnim indikatorima. Dobiveni klasteri - grupe zemalja članica EU-a međusobno se razlikuju te su utvrđena 4 (5) klastera prema statističkim indikatorima odnosno 2 klastera zemalja prema perceptivnim indikatorima. Rezultati provedene analize ukazuju na različitu klasifikaciju zemalja EU-a pri čemu homogenim klasterima pripadaju zemlje sličnog stupnja gospodarskog razvoja. Navedeno upućuje da je u mjerenju konkurentnosti potrebno uključiti i jednu i drugu skupinu pokazatelja s obzirom da zanemarivanje statističkih ili perceptivnih indikatora može znatno utjecati na konačan rezultat. Nužno je konstantno unaprjeđenje metodologije mjerenja konkurentnosti budući da su rezultati značajni za brojne dionike koji na njima temelje svoje odluke (kao što je npr. slučaj kod investiranja ili u mjerenju ostvarenja pojedinih razvojnih ciljeva). Rezultati istraživanja mogu biti od koristi istraživačima, ali i nositeljima politike konkurentnosti na različitim razinama s obzirom da upućuju na složenost i potrebu kritičkog sagledavanja u kreiranju široko- primjenjivih indeksa kao (jedinstvenih) mjera konkurentnosti.

konkurentnost; perceptivni indikatori; statistički indikatori; EU28; klaster analiza

nije evidentirano

engleski

Statistical and perceptive indicators in measuring competitiveness of the EU Member States

nije evidentirano

competitiveness; perceptive indicators; statistical indicators; EU28; cluster analysis

nije evidentirano

Podaci o prilogu

195-213.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Konkurentnost, ekonomski rast i blagostanje

Cini, Vladimir ; Borozan, Đula i Ferenčak, Ivan

Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-253-128-2

Podaci o skupu

Peta interfakultetska znanstvena konferencija Konkurentnost, ekonomski rast i blagostanje

predavanje

10.10.2014-11.10.2014

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija