Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi (CROSBI ID 211563)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Car, Sandra Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 285-294

Podaci o odgovornosti

Car, Sandra

hrvatski

Adolescencija 21. stoljeća: društvena uvjetovanost, temeljne karakteristike i pedagoški izazovi

Trenutne ekonomske, socijalne i političke prilike u kojima odrastaju djeca i mladi, ostavljaju trajne posljedice na njima. Drugim riječima, iskustva proživljena tijekom djetinjstva i adolescencije kreiraju i definiraju karakteristike pripadnika mladih generacija. Ove socijalne oznake stvaraju paradigme kroz koje generacije djece i mladih gledaju svijet i kroz koje donose odluke. Suvremeni adolescenti odrastali su u doba Interneta, kabelske televizije, globalizacije, porasta konzumerizma, terorističkih napada i brige o održivom razvoju. Takva zajednička iskustva ujedinjuju ovu generaciju te ju oblikuju kao specifikum s određenim karakteristikama i stilovima života koji predstavljaju pedagoški izazov roditeljima i nastavnicima. Da bi znali kako doprijeti do mladih u svakodnevnoj interakciji, na koje ih načine motivirati, kako ih 'pokrenuti' u pravom smjeru, odrasli najprije moraju znati što ih zanima, o čemu razmišljaju, što ih tišti, zašto svijet doživljavaju iz neke druge perspektive, što smatraju važnim i vrijednim truda i rada, što im daje polet, što ih uzbuđuje i čini sretnima. Sve je ovo važno ne samo kako bi se adolescentu omogućio život sa što manje stresa već i kako bi odgoj usmjeren k pozitivnim vrijednostima bio učinovitiji.

djetinjstvo; adolescencija; obitelj; vršnjačke skupine; Internet

nije evidentirano

engleski

21st century adolescence: social conditioning, basic characteristics and pedagogical challenges

nije evidentirano

childhood; adolescence; family; peer groups; Internet

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (2)

2013.

285-294

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija