Građevna statika II. (CROSBI ID 12264)

Autorska knjiga | ostalo

Mihanović, Ante ; Trogrlić, Boris ; Akmadžić, Vlaho Građevna statika II.. Split: Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Splitu, 2014

Mihanović, Ante ; Trogrlić, Boris ; Akmadžić, Vlaho

Građevna statika II.

Udžbenik Građevna statika II. namijenjen je studentima preddiplomskog i diplomskog studija građevinskih fakulteta, ali i poslijediplomantima na kolegijima u granama Mehanike konstrukcija, te Inženjerskih konstrukcija. Veliki broj obrađenih statičkih sustava čini ga korisnim pomagalom inženjerima koji se bave projektiranjem i proračunima konstrukcija. U udžbeniku su isprepleteni klasični pristup građevnoj statici s temeljnim objašnjenjima pojmova na jednostavnim sustavima s novijim pristupima, koji naglasak imaju na razvoju matričnih i numeričkih postupaka i fizikalnim pokusima. U prvom poglavlju razrađena je materija stanja jediničnih pomaka na pravocrtnom punostijenom nosaču. Prikazana su pojedinačna stanja deformiranja, cjelovito stanje deformiranja u ravnini i prostoru, utemeljeni na načelima metode pomaka i poduprti matričnim prikazom. Metoda pomaka u izvornom obliku primijenjena na ravninske punostijene nosače prikazana je u drugom poglavlju. Treće poglavlje namijenjeno je prikazu metode pomaka u primjeni na prostorne punostijene nosače s težištem na prostorne okvirne konstrukcije s i bez krutih prečki. Četvrto poglavlje posvećeno je primjeni metode pomaka na sustave punostijenih nosača što obuhvaća: gredne kontinuirane nosače, okvirne nosače u ravnini, zauzdane okvirne nosače, lukove u ravnini, roštiljne nosače, prostorne okvire i prostorne sustave s lukovima. U petom poglavlju obrađena je materija iz područja ploča. Zidovi i zidni nosači predmet su razmatranja u šestom poglavlju. Složenice, odnosno naborane konstrukcije, kao zasebna vrsta plošnih konstrukcija nastala sparivanjem ploča i zidnih nosača, predmet je razmatranja u sedmom poglavlju. U osmom poglavlju je prikazana primjena numeričkih modela na statičke zadaće tankih ljusaka. Deveto poglavlje namijenjeno je materiji konstrukcija koje su posljedica bilo koje kombinacije prethodno izloženih te se po toj logici nazivaju složenim konstrukcija. U desetom poglavlju obrađuje se problematika pogrešaka u statičkom, a naročito u numeričkom modeliranju. U jedanaestom poglavlju izložen je kratak osvrt na višeskalno modeliranje koje ima i praktičnu korist u primjeni na proračune linijskih nosača. U prvom dodatku obrađena je tradicionalna metoda sila u vrlo reduciranom opsegu iz poznatih razloga što je u računalnim programima, koncipiranim na metodi pomaka, praktički isključena iz svakodnevne uporabe. U drugom dodatku, u vrlo sažetom obliku, prikazane su tradicionalne iterativne metode za statičke proračune punostijenih nosača.

jedinično stanje pomaka ; kontinuirani nosač ; metoda pomaka ; metoda sila ; okviri ; ploče ; stanje pune upetosti ; uvrtanje ; zidovi i zidni nosači

Structural mechanics II.

The Direct Stiffness Method ; continuous beam ; Force Method ; frames ; plates ; walls ; stiffness matrix