Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti (CROSBI ID 617920)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Tomić, Draženko Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti // A magyar Tudomany napjan elhangzott idegennyelvu eloadasok: 2014 / Volume of collected foreign language essays based on the papers presented on the Day of Hungarian science in 2014 / Toth, Sandor Attila (ur.). Baja: Eötvös József College Press, 2014. str. 73-78

Podaci o odgovornosti

Tomić, Draženko

hrvatski

Aksiološki aspekti odgoja u budućnosti

U prvom dijelu članka pojašnjeni su pojmovi vrijednost, vrednota, aksiologija i odgoj. Vrednota je definirana kao (pozitivna) filozofska, moralna, estetska, životna ili druga kvaliteta nečeg, odnosno temeljni stav i uvjerenje kojim se vodi pojedinac ili neka ljudska zajednica, prosudbeni kriterij. Ukazano je na mnogostrukost i varijabilnost vrednota te nekoliko podjela. Odgoj je definiran u najširem smislu kao proces vrijednosnog izgrađivanja i razlikuje se od obrazovanja kao procesa usvajanja znanja, umijeća i navika s težištem na osposobljavanju za radne i šire životne zadaće. U drugom dijelu članka raspravlja se o mogućnosti vrijednosno neutralne škole. Pokazan je smisao vrijednosnog odgoja koji se sastoji u tom da u odgojeniku razvije sposobnost (samo)kritičkog mišljenja i vrijednosnog argumentiranja. Tvrdi se kako nema odgoja bez obrazovanja, i obrnuto, svako obrazovanje je i odgojno. Eventualne proturječnosti mogu se riješiti uspostavljanjem interdisciplinarnog dijaloga. U nastavku je istaknuto da se škola i školski sustav se ne mogu promatrati izolirano od društva u cjelini. Postavljeno je i pitanje, je li danas više uopće moguće prevladati tako očite nedostatke ljudskog temeljnog vrijednosnog obrasca u politici, ekonomiji, estradi, umjetnosti… U trećem dijelu članka, uspostavlja se teza kako je odgojni čin u svojoj biti čin vrednovanja. Pita se i to što je temeljni vrijednosni obrazac po kojem odgojitelj provodi vrednovanje. U pozadini institucionaliziranog vrijednosnog obrazaca pretpostavlja se društveni konsenzus oko temeljnih vrednota. Tako npr., hrvatski Nacionalni okvirni kurikulum… poseban naglasak stavlja na: znanje, solidarnost, identitet i odgovornost. U završenom dijelu članka navedeno je nekoliko gorućih odgojno obrazovnih pitanja.

aksiologija ; odgoj ; vrednote

Axiology is the philosophical discipline that deals with the values. The educational process necessarily entails the evaluation. Asks what it is necessary to transfer the values in the future.

engleski

Axiological aspects of education in the future

nije evidentirano

axiology ; education ; values

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-78.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

A magyar Tudomany napjan elhangzott idegennyelvu eloadasok: 2014 / Volume of collected foreign language essays based on the papers presented on the Day of Hungarian science in 2014

Toth, Sandor Attila

Baja: Eötvös József College Press

9786155429187

Podaci o skupu

A magyar tudomány napja, Dan mađarske znanosti

predavanje

19.11.2014-19.11.2014

Baja, Mađarska

Povezanost rada

Filozofija