Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Formule uvjeravanja (CROSBI ID 618345)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Stolac, Diana Formule uvjeravanja // JEZIK MEDIJA NEKADA I SADA Zbornik radova sa znanstvenoga skupa održanoga 6. i 7. lipnja 2014. godine na Filozofskom fakultetu u Osijeku / Rišner, Vlasta (ur.). Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada d. o. o. - Filozofski fakultet u Osijeku, 2015. str. 73-90

Podaci o odgovornosti

Stolac, Diana

hrvatski

Formule uvjeravanja

U radu se govori o formulama koje se rabe u reklamnome diskursu za uvjeravanje, obrascima kojima se skreće pozornost i primatelja poruke navodi da povjeruje u vrijednosti proizvoda ili usluga, da osjeti potrebu za time te da konačno postane kupac. U pregledu jezičnoga djelovanje usmjerit ćemo se govornim činovima te proći kroz niz govornih činova koji obilježavaju našu komunikaciju ne bismo li vidjeli koji se od njih rabe u reklamama u uvjeravanju primatelja poruka te sudjeluju u oblikovanju formula uvjeravanja. Uz utvrđivanje korištenih govornih činova (npr. informacija, konstatacija, tvrdnja, objašnjenje, ponuda, savjet, animiranje, ohrabrivanje, pouka, uputa, kompliment, čestitka, odobravanje, prijedlog, jamstvo...) vezat ćemo jezična sredstva kojima se postižu postavljeni komunikacijski ciljevi. Zadržat ćemo se samo na strani tvorca poruke, a reakciju primatelja možemo eventualno pretpostaviti. Raspravljamo i dvojbu do koje se nužno dolazi nakon provedene analize – jesu li to formule uvjeravanja ili formule nagovaranja. Korpus za analizu čine suvremene reklame, dopunjene korpusom reklama iz riječkoga tiska 19. stoljeća.

reklama ; govorni čin ; uvjeravanje ; jezične strategije

Rad je rezultat istraživanja na znanstvenom projektu MZOS-a br. 009-2263053-0916 i potpori Sveučilišta u Rijeci br. 13.04.1.2.03 voditeljice Diane Stolac.

engleski

Language strategyes for assurances

nije evidentirano

advertising ; speech act ; assurances ; language strategy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-90.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Rišner, Vlasta

Zagreb : Osijek: Hrvatska sveučilišna naklada d. o. o. - Filozofski fakultet u Osijeku

978-953-169-321-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

poster

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija