Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha (CROSBI ID 212494)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Vrcelj, Sofija ; Mušanović, Marko Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha // Jahr - European journal of bioethics, 4 (2014), 8; 681-694

Podaci o odgovornosti

Vrcelj, Sofija ; Mušanović, Marko

hrvatski

Suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha

U radu se razmatra suvremenost teorije obrazovanja Ivana Illicha. Polazeći od teze sapere aude Ivan Illich kritički razmatra školski sustav otkrivajući inverzije u zadovoljavanju obrazovnih potreba učenika. Za razliku od škola u kojima je nastava socijalno kontrolirano učenje i život, Ilich se zalaže za demonopolizaciju škola, odnosno druge obrazovne aktivnosti koje učenike neće uokvirivati u razrede , programe , klupe i druge društveno prihvatljive okvire. Illich je preteča virtualne nastave, interneta, wikipedije i mnogih drugih oblika suvremenog obrazovanja koja postoje u prirodnoj i društvenoj čovjekovoj sredini. Mnogi sljedbenici ali i kritičari Ivana Illicha ističu da su njegovi radovi intelektualni testament u kojem je ostavljena drugačija analitička perspektiva modernih institucija. Njegova borba za individuu i kreiranje drugačijih pristupa obrazovanju određena je epimetejskom pedagogijom jer je nastojao stvoriti uvjete koji će promovirati socijalnu pravdu i demokratsko društvo, kao i obrazovanje svima „po mjeri“.

epimetejska pedagogija ; kritička pedagogija ; demonopolizacija ; kontrolirano učenje ; škola ; umreženo društvo

nije evidentirano

engleski

Contemporariness of Ivan Illich's Theory of Education

nije evidentirano

Epimetheus pedagogy ; critical pedagogy ; demonopolisation ; controlled learning ;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (8)

2014.

681-694

objavljeno

1847-6376

1848-7874

Povezanost rada

Pedagogija