Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kome se dijalekt opire - konzervativizmu ili modernizmu? Festivali zabavne glazbe i sociokulturna lingvistika suvremene Hrvatske (CROSBI ID 618892)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Žanić, Ivo Kome se dijalekt opire - konzervativizmu ili modernizmu? Festivali zabavne glazbe i sociokulturna lingvistika suvremene Hrvatske / Pišković, Tatjana ; Vuković, Tvrtko (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 211-242

Podaci o odgovornosti

Žanić, Ivo

hrvatski

Kome se dijalekt opire - konzervativizmu ili modernizmu? Festivali zabavne glazbe i sociokulturna lingvistika suvremene Hrvatske

Hrvatski mediteranski ili jadranski kulturni areal bio je u prvoj polovici 20. st. jezično i sociokulturno, zbiljski i simbolično, posve neintegriran u nacionalnu cjelinu i njen identitetski narativ. Iza toga su stajala tri razloga: 1) Hrvatska seljačka stranka, odnosno njen kulturno-prosvjetni odvjetak Seljačka sloga nije ekonomiju i strukturu obalnih i otočnih naselja mogao uklopiti u svoju temeljnu ideološku dihotomiju selo/ grad ; 2) jezična politika hrvatskih vukovaca normativnim je priznavala samo leksik potvrđen u organskim idiomima idealizirane središnje novoštokavske zone ; 3) etnologija i folkloristika, uvjerene da južnoslavensko stanovništvo ima isključivo kontinentalni karakter, ignorirale su maritimne tradicije. Promjenu donosi otvaranje zemlje prema Zapadu, utjecaj žanrova popularne kulture, posebno talijanskog festivala u Sanremu, i razvoj turizma u pedesetima. U tom kontekstu pogotovo festival Melodije Jadrana, osnovan u Splitu 1962, tematizira razne emancipacijske procese i preispituje tradicionalne društvene uloge i prakse i promiče nove glazbene žanrove, u sklopu njih i čakavštinu, odnosno regionalnu dalmatinsku koinē. U dva desetljeća on je promijenio prestižne jezične hijerarhije i u javnoj sferi legitimirao regionalnu kulturu, pučku arhitekturu, prirodne ambijente i dotad stigmatizirani autohtoni leksik jadranske obale.

kulturna povijest ; festivali zabavne glazbe ; dijalekti ; regionalni govori ; jezična ideologija ; jezični prestiž

nije evidentirano

engleski

Which Side Is Dialect on: Conservative or Modernist? Popular Music Festivals and the Sociocultural Linguistics of Contemporary Croatia

nije evidentirano

cultural history ; popular music festivals ; dialects ; regional koine ; language ideology ; linguistic prestige

nije evidentirano

Podaci o prilogu

211-242.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pišković, Tatjana ; Vuković, Tvrtko

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-501-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Etnologija i antropologija, Filologija, Politologija