Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE (CROSBI ID 213501)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Popčević, Klara ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Šimleša, Sanja ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE // Klinička psihologija, 8 (2014), 1-14

Podaci o odgovornosti

Popčević, Klara ; Ivšac Pavliša, Jasmina ; Šimleša, Sanja

hrvatski

ISHODI DJECE S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA NAKON RAZVOJNE PROCJENE

Svako dijete s poremećajima iz autističnog spektra (PAS) jedinstveno je po svojim jezičnim i sociokognitivnim sposobnostima, stupnju poteškoća te podršci koju dobiva iz okoline. Uslijed toga svako dijete prolazi različite putove terapeutskog i predškolskog uključivanja te postiže različit napredak. Budući da u Republici Hrvatskoj ne postoje sustavni podaci o ovoj populaciji nakon postupka procjene niti postoji uvid u čimbenike koji su povezani s njihovim uključivanjem u predškolski sustav, cilj je ovog rada pružiti uvid u funkcioniranje dijagnostičkog, terapeutskog i odgojno- obrazovnog sustava te položaj djece s PAS unutar njega. Kako bi se dobili ovi podaci, proveden je upitnik s roditeljima 40 djece atipičnog komunikacijskog razvoja. Kvalitativnom i kvantitativnom analizom roditeljskih odgovora ispitala se povezanost dobi roditeljskog prepoznavanja poteškoća s početkom dobivanja stručne podrške, povezanost dijagnoze djeteta s pojedinim oblikom uključivanja, povezanost roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja te povezanost broja stručnih suradnika u vrtiću s upisom djece s PAS u vrtić. Funkcioniranje djece s PAS uvelike je određeno njihovim kognitivnim i jezičnim sposobnostima te je stoga ispitana povezanost mentalne i jezične dobi sudionika. Rezultati pokazuju važnost ranog prepoznavanja teškoća budući da postoji povezanost dobi u kojoj se prepoznaju teškoće s početkom dobivanja stručne podrške. Nije pronađena povezanost između dijagnoze djeteta i roditeljskog zadovoljstva s pojedinim oblikom uključivanja. Uvidom u roditeljske odgovore uočava se da je jedan od najbitnijih čimbenika educiranost i pozitivan stav odgojiteljica, a manje utjecaja imaju stupanj poteškoća djeteta i sam oblik uključivanja. Roditelji ukazuju na brojne probleme u sustavu kao što je na primjer nedovoljna pripremljenost predškolskog sustava za uključivanje djece s PAS.

poremećaji iz autističnog spektra ; dijagnostika ; stručna podrška ; predškolsko uključivanje

nije evidentirano

engleski

OUTCOMES OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISODERS AFTER DEVELOPMENTAL ASESSMENT

nije evidentirano

Autism Spectrum Disorders ; diagnostic procedures ; professional support ; preschool integration

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8

2014.

1-14

objavljeno

1847-3172

2459-6264

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija