Multidimenzionalna procjena doživljaja slike tijela u žena s rakom dojke (CROSBI ID 213703)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Martinec, Renata Multidimenzionalna procjena doživljaja slike tijela u žena s rakom dojke // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 54-68

Martinec, Renata

Multidimenzionalna procjena doživljaja slike tijela u žena s rakom dojke

U okviru suvremenih kliničkih i znanstvenih istraživanja, autori iz različitih disciplina ulažu napore u svrhu razumijevanja mnogih problemskih područja u svezi s kliničkim entitetom doživljaj slike tijela. S obzirom na važnost utjecaja doživljaja tjelesnog iskustva na doživljaj sebe u cjelini, defi niran je cilj istraživanja koji se odnosio se na ispitivanje međupovezanosti različitih dimenzija doživljaja slike tijela u pacijentica s rakom dojke tijekom postoperativnog liječenja i rehabilitacije. U skladu s tim postavljena je hipoteza istraživanja prema kojoj se slika tijela u osoba oboljelih od raka dojke stvara na osnovi sindroma reakcija na bolest, te je određena subjektivnim mehanizmima suočavanja s bolešću, karakteristikama ličnosti, fizičkim statusom i utjecajima socijalne sredine. U svrhu ispitivanja korišteni su slijedeći instrumenti procjene: Ček-lista simptoma SCL-90, Upitnik za procjenu slike tijela i kvalitetu življenja (UPSTKŽ) i PD vizualno-analogne skale samoprocjene. Izvorni podaci obrađeni su kvazikanoničkom analizom. Rezultati istraživanja ukazuju na velik broj čimbenika koji mogu utjecati na defi niranje doživljaja slike tijela u žena s rakom dojke, kao i na kompleksnost njihove povezanosti. Na toj osnovi naglašena je potreba daljnjeg razvoja multidimenzionalnih modela kliničke procjene u području psihosocijalne onkologije, kao i u drugim srodnim disciplinama koje su uključene u dijagnostiku, edukaciju, terapiju i rehabilitaciju onkoloških pacijenata. Istraživanje je provedeno u okviru znanstvenog projekta “Komplementarne suportivne terapije i razvoj životnih potencijala” podržanog od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske.

slika tijela; rak dojke; klinička procjena; interdisciplinarnost; psihosocijalna onkologija

Multidimensional Assessment od Body-Image in Women with Breast Cancer

body-image; breast cancer; clinical assessment; interdisciplinarity; psychosocial oncology