Osobna i kriminološka obilježja zatvorenica s obzirom na razinu intelektualnog funkcioniranja (CROSBI ID 393197)

Demović, Barbara Osobna i kriminološka obilježja zatvorenica s obzirom na razinu intelektualnog funkcioniranja / Kovčo Vukadin, Irma (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2014

Demović, Barbara

Kovčo Vukadin, Irma

Osobna i kriminološka obilježja zatvorenica s obzirom na razinu intelektualnog funkcioniranja

Temeljni cilj rada jest utvrđivanje osobnih i kriminoloških obilježja zatvorenica obzirom na razinu intelektualnog funkcioniranja. Specifični ciljevi usmjereni su na utvrđivanje postojanja razlika u osobnim i kriminološkim obilježjima zatvorenica obzirom na razinu njihova intelektualnog funkcioniranja. Istraživanje je provedeno u prosincu 2013. godine u Kaznionici u Požegi čime je obuhvaćeno 108 zatvorenica unutar otvorenog, poluotvorenog i zatvorenog odjela. Navedeni broj ispitanica ujedno je i ukupan broj zatvorenica koje su se u to vrijeme nalazile na izdržavanju kazne zatvora u Kaznionici u Požegi. Za potrebe istraživanja kreiran je anketni list koji je popunjavan temeljem uvida u osobnik zatvorenica. Rezultati provedenog istraživanja na populaciji zatvorenica Kaznionice u Požegi ukazuju na priličnu zastupljenost populacije ispodprosječnih zatvorenica i zatvorenica s intelektualnim poteškoćama unutar ukupne zatvorske populacije. Kod varijable vezane za obrazovanje i agresivnost zatvorenica utvrđena je statistički značajna razlika s obzirom na razinu intelektualnog funkcioniranja. Također, s obzirom na razinu intelektualnog funkcioniranja statistički značajne razlike pronađene su u kategorijama teške krađe, zlouporabe položaja i krivotvorenja službenih isprava. Kod ostalih varijabli nije utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na kriterijsku varijablu opće inteligencije. Zaključno, uzevši u obzir stupanj zastupljenosti ove populacije unutar zatvorskog sustava u Republici Hrvatskoj, potrebno je poduzeti korake kako bi se identificirali počinitelji kaznenih djela s ispodprosječnom razinom intelektualnog funkcioniranja i intelektualnim poteškoćama te kako bi im se pružio što bolji tretman unutar samog zatvorskog sustava.

intelektualno funkcioniranje; intelektualne poteškoće; zatvorenice; Kaznionica u Požegi

Personal and criminological characteristics of female inmates considering the level of their intellectual functioning

intellectual functioning; intellectual disabilities; prisoners; penitentiary in Požega