crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 740699

Zbornik radova

Autori: Marjanić, Suzana
Naslov: Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa
( Animal deterritorialization: the point of an encounter of acting and performance art )
Izvornik: Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt, knjižica sažetaka / Bregović, Monika i Cettl, Franciska (ur.). - Zagreb : Galerija S, Zagreb , 2014. -.
Dio CC časopisa: NE
Skup: Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt
Mjesto i datum: MM centar, SC, Zagreb, 14. ožujka – 16. ožujka 2014.
Ključne riječi: umjetnost performansa; gluma; Deleuze; Guattari
( performance art; acting; Deleuze; Guattari )
Sažetak:
Ili o točki susretišta glume i umjetnosti performansa. Kao prvi primjer u okviru životinja-anomalija Deleuze i Guattari u desetom poglavlju Postajanje-intenzivnim/om, postajanje-životinjom, postajanje-neopažljivim/om knjige Tisuću platoa navode film Willard Daniela Manna, nastalom prema posljednjem romanu Stephena Gilberta – Ratman's Notebooks. Dakle, promatram točku susretišta glume i umjetnosti performansa za razliku od interpretacija koje rade na razlikovnim odrednicama, i pritom ponekad ulaze u niveliranje jednoga od članova sustava. Tako npr. Valentina Valentini postavlja pitanje: "Koja demarkacijska linija dijeli glumca od performera, tumačenje od izvođenja?", kojim nudi sasvim jasnu i odlično postavljenu demarkaciju između glumca kao tumača, interpretatora (uloge, lika) i performera kao izvođača (sebe) – ni osoba ni lik "ja sam ja na sceni". Nadalje, Valentini povezuje rad performera s Brechtovim V-efektom: performer "nalazi temelj i izvor u oneobičenom glumcu epskog teatra, prije svega zato što se ne transformira potpuno u lik koji predstavlja" te upućuje na predavanje Jerzyja Grotowskog Kazalište i povijest, gdje je performera atribuirao kao čovjeka od akcije, stanje biti performer kao stanje bivanja, tragom čega Valentina Valentini predstavu određuje kao degenerirani ritual, a performansu pridaje ritualnu vrijednost (usp. Frakcija: magazin za izvedbene umjetnosti 20/21, 2001).
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 189-1890666-0664, 189-0000000-3626
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Etnologija i antropologija
Tiskani medij: da
Upisao u CROSBI: Suzana Marjanic (suzana@ief.hr), 13. Pro. 2014. u 22:19 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4