Programiranje CNC strojeva (CROSBI ID 12466)

Autorska knjiga | udžbenik | međunarodna recenzija

Bošnjaković, Mladen ; Stoić, Antun Programiranje CNC strojeva. Slavonski Brod: Veleučilište u Slavonskom Brodu (VUSB), 2014

Bošnjaković, Mladen ; Stoić, Antun

Programiranje CNC strojeva

Udžbenik Programiranje CNC strojeva obrađuje problematiku ručnog programiranja CNC tokarilica i glodalica, tj. popularno nazvan G- kod. lako je razvoj strojeva i alata dosegao visoku razinu i time omogućio izradu vrlo složenih predmeta za čije programiranje izrade se primjenjuje strojno programiranje, dobro je poznavati osnove ručnog programiranja kako bi se, ako se ukaže potreba, ručno mogle izvršiti korekcije CNC programa. Kako je poznavanje tehnologije obrade odvajanjem čestica i poznavanje alata za obradu nužno predznanje za programiranje CNC strojeva udžbenik sadrži i poglavlja koja se odnose na ovu problematiku, ali samo u obimu koji je neophodan pri pojašnjavanju problematike izrade CNC programa. Drugo izdanje udžbenika sadrži brojne izmjene u odnosu na prvo izdanje. Mnoga poglavlja su izmijenjena i dopunjena, ali kako se opseg udžbenika ne bi povećao, neka poglavlja su izbačena ili sažetije obrađena. Osnovne funkcije su detaljnije opisane i potkrijepljene sa više primjera. Znatno više je i zadataka za samostalni rad. lako je opis funkcija temeljen na upravljačkoj jedinici SINUMERIK 810/840D, programu WinNC i 3D-View nastojao se dati i općeniti pristup programiranju izrade pojedinih elementa obrade. Nadamo se da je ovo izdanje udžbenika još bliže problematici programiranja u radioničkoj praksi te da će korisno poslužiti studentima, učenicima i inženjerima. Autori ne preuzimaju odgovornost za bilo kakve štete koje bi eventualno mogle nastati uporabom podataka navedenih u ovom udžbeniku, jer izbor parametara obrade za konkretan obradak ovisi o velikom broju različitih čimbenika.

Programiranje ; upravljanje strojevima ; CNC strojevi

Programming of CNC machines

Programing ; machine control ; CNC machines