Ferićeve Basne - Između poetika klasicizma i predromantizma (CROSBI ID 620328)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Banov, Estela Ferićeve Basne - Između poetika klasicizma i predromantizma // Riječki filološki dani / Rijeka philoogical days. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem / Tenth scientific conference with international participation. Knjižica sažetaka / Book of abstracts / Banov, Estela (ur.). Rijeka: Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2014. str. 17-17

Banov, Estela

Ferićeve Basne - Između poetika klasicizma i predromantizma

Krajem 18. stoljeća u književnim se tekstovima Dubrovčanina Đure Ferića Gvozdenice (1739–1820) pojavljuje specifična mješavina književnih vrsta. Njegova knjiga pod naslovom Fabulae ab Illyricis adagiis desumptae sadrži priče koje povezuju utilitarni aspekt dvaju različitih oblika – klasične basne i tradicionalnih usmenih poslovica. Ferić je bio bilingvalni pisac i njegovi su radovi pisani na latinskom i na hrvatskom narječju kojim se govorilo u okolici Dubrovnika. Zapisivao je i sabirao izreke u Dubrovniku. Njegova zbirka Basni tiskana 1794. godine bila je jedinstveni primjer tumačenja značenja pučkih usmenih izreka u pripovjednim tekstovima koje je Ferić oblikovao po uzoru na klasične antičke pisce. Ferićev objavljeni rad rezultat je povijesnog dodira folklornih tradicija s njegovom klasičnom naobrazbom tipičnom za rano novovjekovlje. Tako su njegove Basne najavile predromantične tendencije kod pisaca starog Dubrovnka, ali i u širem kroatistčkom i slavističkom kontekstu.

Đuro Ferić ; basne ; folklor ; klasična naobrazba

Ferić’s Fables – Between the Poetics of Classicism and Early Romantic Era

Đuro Ferić ; fables ; folklore ; classical education

17-17.

2014.

Riječki filološki dani / Rijeka philoogical days. Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem / Tenth scientific conference with international participation. Knjižica sažetaka / Book of abstracts

Banov, Estela

Rijeka: Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

978-953-7975-15-9