Strukturna analiza rasjeda i smičnih pukotina i proračun paleonaprezanja u jugoistočnom dijelu Velebita (CROSBI ID 393473)

Mlinarić, Gordan Strukturna analiza rasjeda i smičnih pukotina i proračun paleonaprezanja u jugoistočnom dijelu Velebita / Tomljenović, Bruno (mentor); Zagreb, Rudarsko-geološko-naftni fakultet, . 2014

Mlinarić, Gordan

Tomljenović, Bruno

Strukturna analiza rasjeda i smičnih pukotina i proračun paleonaprezanja u jugoistočnom dijelu Velebita

Terenskim strukturno-geološkim istraživanjem na području jugoistočnog dijela planine Velebit u Vanjskim Dinaridima prikupljeni su podaci o rasjedima i smičnim pukotinama u karbonatnim brečama donjokredne i paleogensko-neogenske starosti. Podaci su analizirani pomoću računalnog programa Win-Tenzor (verzija 4.04) kojm su, na temelju kinematske kompatabilnosti, izdvojene četiri grupe rasjeda, odnosno smičnih pukotina. Rasjedi grupe 1 interpretirani su kao najmlađe formirani rasjedi, nastali tijekom pliocena i kvartara u transpresijskom polju naprezanja, s pružanjem glavne kompresijske osi po pravcu SZ-JI i tenzijske osi po pravcu SI-JZ. Grupu 2 čine normalni rasjedi pružanja ZSZ-IJI koji ukazuju na ekstenzijski režim paleonaprezanja, s pružanjem tenzijske osi po pravcu SSI-JJZ, odnosno praktički okomito na dominantno pružanje glavnih kompresijskih struktura u istraživanom području Velebita. Formiranje rasjeda grupe 2 pretpostavlja se tijekom oligocena, a moguće i u miocenu. Grupu 3 čine normalni rasjedi s dijagonalnim pomakom (normalni-lijevi i normalni-desni), a koji ukazuju na ekstenzijski režim paleonaprezanja, s pružanjem tenzijske osi po pravcu ISI-ZJZ. Grupu 4 čine reversni rasjedi pružanja ISI-ZJZ, nastali u režimu paleonaprezanja s pružanjem glavne kompresijske osi po pravcu SSZ-JJI. Nastanak rasjeda ove grupe pretpostavlja se sredinom i krajem eocena i u oligocenu. Također, ovim radom analizirani su i podaci o rasjedima i smičnim pukotinama prikupljeni u tercijarnim karbonatnim brečama (tzv. Jelar breče, odnosno Velebitske breče) u središnjem dijelu Velebita u cilju korelacije s podacima prikupljenim u okviru ovog rada. Na temelju ovih podataka izdvojene su tkođer 4 grupe rasjeda, koje su, zajedno s grupama izdvojenim na području istraživanja, interpretirane u kronološkom slijedu tektonskog razvitka planine Velebit opisanog u literaturi.

Velebit; Vanjski Dinaridi; karbonatne breče; plio-kvartar; miocen; oligocen; eocen; Velebitske breče; Jelar breče; Win-Tensor

Structrual analysis of faults and shear joints with computation of paleostress in SE part of Velebit Mt.

Velebit Mt.; External Dinarides; carbonate breccia; Plio-Quaternary; Miocene; Oligocene; Eocene; Velebit breccia; Jelar breccia; Win-Tenzor