Populacijska politika i bračna slika stanovništva Hrvatske od 1981. do 2011. godine (CROSBI ID 393606)

Grbavac, Katarina Populacijska politika i bračna slika stanovništva Hrvatske od 1981. do 2011. godine / Pokos, Nenad (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2014

Grbavac, Katarina

Pokos, Nenad

Populacijska politika i bračna slika stanovništva Hrvatske od 1981. do 2011. godine

Ovaj rad pokušat će definirati kako izgleda, odnosno kako se mijenjala bračna slika stanovništva Hrvatske od 1981. do 2011. godine. Nadalje, u radu će se obratiti pozornost na važnost definiranja populacijske politike, kao i na važnost podizanja svijesti o tome kako je prilikom planiranja bilo koje druge politike (socijalne, mirovinske, zdravstvene, obrazovne i sl.) itekako potrebno usmjeriti pozornost na demografsko stanje u kojem se Hrvatska nalazi. Francuska i Švedska najbolji su primjeri kako kvalitetno provesti populacijsku politiku te će rad donijeti kratak pregled njihove provedbe. Također, pažnja će biti usmjerena i na populacijsku politiku u Hrvatskoj, koja ima usvojenu Nacionalnu populacijsku politiku, ali njeni rezultati, nažalost, izostaju. Radi lakšeg tumačenja bračne slike Hrvatske, u radu će biti prikazana i demografska slika, koja ukazuje na smanjenje broja stanovnika, pad nataliteta i prirodnu depopulaciju u kojoj se Hrvatska nalazi. Bračna slika bit će objašnjena kroz kretanje broja sklopljenih i razvedenih brakova, a iako se broj sklopljenih brakova smanjuje i povećava broj godina prilikom sklapanja prvog braka, Hrvatska se još uvijek nalazi iznad europskog prosjeka, što može biti temelj planiranja buduće populacijske politike.

stanovništvo; Hrvatska; populacijska politika; bračna slika

Population policies and situation regarding marriages in Croatian population (1981-2011)

population; Croatia; population policies; marriage structure