Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole (CROSBI ID 393612)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dujmović, Matea Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole / Buško, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Dujmović, Matea

Buško, Vesna

hrvatski

Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole

Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između emocionalne inteligencije, samopoštovanja i školskog uspjeha učenika i učenica osnovne škole te pridonijeti ispitivanju koncepta emocionalne inteligencije. Emocionalna inteligencija mjerena je Testom analize emocija, samopoštovanje je mjereno Upitnikom samopoštovanja, dok je mjeru školskog uspjeha predstavljala ocjena na polugodištu. Istraživanje je provedeno na 523 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole Ivan Goran Kovačić iz Đakova. Za analize podataka upotrijebljene su analiza varijance i regresijska analiza. Dvosmjernom analizom varijance utvrđeno je da se učenice i učenici statistički značajno razlikuju u stupnju emocionalne inteligencije, pri čemu učenice ostvaruju značajno veće rezultate na Testu analize emocija od učenika. Također je utvrđeno da emocionalna inteligencija raste u funkciji dobi te da učenici koji su sličnije dobi imaju sličan stupanj emocionalne inteligencije, dok između učenika koji su različitije dobi postoji statistički značajna razlika u stupnju emocionalne inteligencije. Osim toga, učenici imaju statistički značajno veću razinu samopoštovanja od učenica. Učenici se ne razlikuju značajno po razini samopoštovanja s obzirom na različitu dob. Regresijska analiza je pokazala da samopoštovanje statistički značajno korelira sa školskim uspjehom i spolom. Školski uspjeh dobar je prediktor za predviđanje razine samopoštovanja, dok se razina samopoštovanja ne može predvidjeti na temelju stupnja emocionalne inteligencije. Spol je dobar prediktor samopoštovanja, dok dob nije. Svi prediktori zajedno objašnjavaju 6.6% varijance kriterija.

emocionalna inteligencija; samopoštovanje; školski uspjeh; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

Emotional intelligence, self-esteem and school achievement of primary school students

nije evidentirano

emotional intelligence; self-esteem; school achievement; elementary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30

27.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija