Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre (CROSBI ID 393618)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Car, Jelena
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
hrvatski
Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre
Igra je aktivnost pretežno povezana s djetinjstvom. Bitna je za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja. Jean Piaget naglašava da igra utječe na djetetov kognitivni razvoj, te smatra kako su u igri važni isti procesi koji su prisutni u mentalnom razvoju. Uspoređujući kognitivni razvoj i pojavu pojedinih igara, Piaget je zapazio razvoj djetetovih igara: igre upravljanja, simboličke igre i igre s pravilima. Vygotski ističe kako igra nije predominantna aktivnost predškolskog djeteta, ali je vodeći izvor razvoja, omogućuje fizički, intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj. Vygotski i Piaget smatraju kako je igra u kojoj se reprezentira stvarnost jako važan čimbenik kognitivnog razvoja. Donald Winnicott je prvi prepoznao igru kao kreativno izražavanje djeteta. Kaže da je dijete jedino u igri slobodno pokazati svoju kreativnost i otkriti svoje ˝ja˝. U odgoju djeteta je iznimno važno učenje i uvježbavanje socijalnih vještina, te njihovo prakticiranje u igri s drugom djecom kako bi učili različite uloge, pripremali se za život, usvojili vrijednosti, stavove i neophodna ponašanja. Sukladno razvoju djeteta, njegove igre postaju složenije. Od imitativnih igara gdje imitiraju zvukove pojedinih predmeta sve do didaktičkih koje sadrže pravila i zadatke. Kroz igru dijete uspostavlja emocionalne veze, otkriva i istražuje, iskušava svoje mogućnosti, razvija pamćenje, produžuje koncentraciju te potiče razvoj samopouzdanja.
igra; dijete; socioemocionalni razvoj; kognitivni razvoj
nije evidentirano
engleski
Cognitive and socio-emotional development of children through play
nije evidentirano
Play; child; socio-emotional development; cognitive development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
26
01.01.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb