Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj (CROSBI ID 393619)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Hodalj, Josipa Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj / Mindoljević Drakulić, Aleksandra (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2014

Podaci o odgovornosti

Hodalj, Josipa

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj

Emocije su psihički procesi izazvani vanjskim i unutarnjim situacijama. Prve djetetove emocije su ugoda i neugoda. Iz njih se razvija 6 osnovnih emocija: strah, srdžba, veselje, tuga, znatiželja, gađenje. Uz osnovne, postoje i izvedene emocije. Dijele se u pozitivne i negativne ili se javlja ambivalencija. Uključuju fiziološku i intelektualnu komponentu, omogućuju prilagodbu pojedinca te čine skup povezanih reakcija i praćene su fiziološkim promjenama. Socijalizacija emocija se postiže na tri načina: promatranjem, oponašanjem, samoregulacijom. Deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj razvojni je deficit samokontrole te uzroci ovog poremećaja nisu jednostavni. ADHD obuhvaća 3-5 % djece ukupne populacije i češći je kod dječaka. Osim 3 temeljnih simptoma: impulzivnost, hiperaktivnost, deficit pažnje, teškoće se javljaju i na drugim područjima. Djeca s ovim poremećajem nemaju razvijen unutarnji govor koji utječe na njihovu samoregulaciju. Njihova emocionalna nestabilnost izražava se društveno neprihvatljivim ponašanjem: često plakanje, svađanje. Djeca s hiperaktivnim poremećajem teško prepoznaju emocionalne informacije. Imaju teškoće u ekspresiji emocija i njihovoj regulaciji. Pretjerana emocionalnost dovodi do narušavanja odnosa s okolinom zbog nerazvijenih strategija za uspješnu regulaciju emocija. Emocionalna disregulacija je nemogućnost održavanja ravnoteže emocija koju osoba iskazuje. Kod djece s deficitom pažnje/ hiperaktivni poremećaj emocionalna disregulacija se odnosi na neuspješno kontroliranje emocija i njihovu prilagodbu u skladu sa situacijom.

emocije; socijalizacija emocija; deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj (ADHD); samoregulacija; emocionalna disregulacija.

nije evidentirano

engleski

Emotional dysregulation in children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder

nije evidentirano

emotion; emotion socialization; attention deficit / hyperactivity disorder (ADHD); self-regulation; emotional dysregulation.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

32

08.12.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija