Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena (CROSBI ID 752556)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Stankov, Slavomir ; Glavinić, Vlado, Granić, Andrina ; Rosić, Marko
hrvatski
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena
Tradicionalno je obrazovni sustav definiran kao zajednica u kojoj, združeni u stanovitom prostoru, u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Učitelji u takvom sustavu vode proces učenja poučavanjem u usklađenim vremenskim intervalima. Međutim, takav je pristup obrazovanju u suvremenim uvjetima življenja i gospodarenja izložen važnim promjenama koje između ostalog podupire informacijska i komunikacijska tehnologija. Sve su učestalija učenja u kojima su učenici i učitelji razdvojeni, a rade u vremenski usklađenim ili neusklađenim intervalima, što uglavnom ovisi o izboru tehničkog rješenja. Fizička udaljenost se neprestano mijenja (povećava), a pri tom se osigurava sve kvalitetniji način računalne i hipermedijske komunikacije. Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovanju i nastavi obično je određena sadržajem komunikacije učenika i osobnog računala, pa to globalno može biti učenje o računalu, učenje s računalom i učenje od računala. U nas se pretežno zadržavamo na modalitetu učenja o računalu i time nastojimo poboljšati nastavu i obrazovanje služeći se računalom u obradi teksta, za rad s tabličnim kalkulacijama, rad s bazama podataka i za pristup Internetu. Naravno, to je prva i nezaobilazna razina, dok su preostale dvije učenje s računalom i učenje od računala još uvijek malo istražene i primijenjene u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Tijekom posljednjeg desetljeća sustavno se bavimo upravo tim područjem u nastojanju da ga promoviramo i podupremo njegov razvoj i primjenu. U vezi s tim predmet naših istraživanja su razvoj i implementacija: -hipermedijskih autorskih ljuski namijenjenih izgradnji inteligentnih tutorskih sustava - distribuiranih sustava obrazovanja - korisničkih i prilagodljivih korisničkih sučelja u odnosnim sustavima. Ovim radom prezentiramo samo jedan dio navedenih opsežnih istraživanja. Zbog svoje opširnosti rad će se izlagati u tri odjeljka, i to upravo onako kako su oni ovdje i navedeni. Osim toga u posljednjem se nastavku donosi zaključak te popis literature.
Inteligentni tutorski sustavi. Hipermedijske autorske ljuske. Distribuirani sustavi. Sustavi
nije evidentirano
engleski
Intelligent tutoring systems - research, development and employment
nije evidentirano
Intelligent tutoring systems. Hypermedia authoring shells. Distributed systems. Distance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Časopis EDUPOINT, CARNET, http://edupiont.carnet.hr
2001.
nije evidentirano
objavljeno