Šok današnjice (CROSBI ID 12522)

Autorska knjiga | ostalo

Miliša, Zlatko Šok današnjice. Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014

Miliša, Zlatko

Šok današnjice

Suvremeno je društvo u zamjenu za osobni identitet dalo lažne odgovore da ne treba tražiti identitet, već da se pasivizira ili pronađe svoj put. Tako se dobiva privid izbora ili slobode. Taj se koncept sada ruši kao kula od karata. Knjiga prof. dr. Zlatka Miliše Šok današnjice opisuje stanje u Hrvatskoj i svijetu te su u 31. poglavlju satkani simptomi, odnosno dijagnoze ozbiljnih ugroza prava pojedinca i zdravog društva. Knjiga su znakovi vremena i služi kao priručnik i/ili kao putokaz kako izaći iz neizdržive situacije. Onaj tko pravilno ne uočava znakove, ne zna doći do cilja. Tko to ne uočava, taj luta. U besciljnom lutanju nailazi na mnoge stranputice kojega ga dovode onamo gdje nije želio. Kao i uvijek (na pojedinačnom i društvenom planu), to se tek shvati na kraju, kada je kasno i za posljedicu imamo katastrofe ovih ili onih razmjera. Prvi je korak priznati bolest(i) da bismo išli putem ozdravljenja. Suvremeno društvo danas, kao nikada, treba promjene u svim svojim aspektima – od odbacivanja (nametnutog) koncepta pohlepnog kapita-lizma do promjene percepcije temeljne društvene supstance – obitelji. Rušenjem obitelji urušava se smisao čovjekove egzistencije i opstojnosti. Temelj tzv. zapadne civilizacije počiva na kršćanskoj etici koja se sustavno razara, prema autoru, od "socijalnih nojeva" u vlastima, bankarskih mešetara, farmaceutske mafije, medijskih manipulatora do korporatista i anarhista. Autor izvrsno detektira glavne probleme da-našnjice, potom ih demistificira i kao angažirani intelektualac nudi (prihvatljiva i konkretna) rješenja. Suvremeni svijet kreće se između dviju loših krajnosti: stanja očaja i lažne nade. Veliki dio ljudi nalazi se u očaju i ne vidi izlaz, a drugi dio izlaz iz očaja vidi u onima koji im daju lažne nade. Potonje autor briljantno demistificira i/ili razotkriva u različitim strategijama manipulatora. Put ozdravljenja bit će dug i neizvjestan jer su u zamahu snage koje šire "kulturu smrti." Međutim u povijesti se pokazalo da se u određenim vremenskim razmacima pojave koje nisu utemeljene na "kulturi života" urušavaju, osobito kad im se suprotstavimo KULTUROM MIRA. (iz pogovora knjige)

strategije porobljavanja; strategija farmaceutske mafije; kriza autoriteta; konfuzija uloga; medijska tiranija; suvremene ovisnosti

The shock of today

strategy enslavement; strategy pharmaceutical mafia; the crisis of authority; confusion of roles; media tyranny; contemporary addiction