Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Milan Ogrizović. Kazališni čovjek (CROSBI ID 12565)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Trojan, Ivan Milan Ogrizović. Kazališni čovjek. Zagreb: Naklada Ljevak, 2014

Podaci o odgovornosti

Trojan, Ivan

Tomašević, Nives

hrvatski

Milan Ogrizović. Kazališni čovjek

U prvih dvadeset godina prošlog stoljeća najizrazitija osobnost hrvatskog kazališnog, ali i kulturnog života bio je Milan Ogrizović, književnik i kazališni čovjek koji je, ponajprije svojim dramskim djelima, neosporno podigao estetsku kvalitetu novije hrvatske dramske književnosti i kazališta. Milan Ogrizović kao književnik i književni i kazališni kritičar, u svoje djelo unosi mnoge osobne životne nemire i dvojbe koji se neskriveno prepoznaju u njegovim, iznimno svestranom stvaralaštvu. Iako se okušao i u poeziji i prozi, presudno povezan s kazalištem u svim segmentima, nije plodan samo kao dramatičar, jer istodobno prilagođava i prevodi dramske tekstove, radi u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu kao lektor i dramaturg, predavač je na Državnoj glumačkoj školi, objavljuje niz kazališnih kritika i eseja, piše libreta i teatrološke radove. Osim toga, iznimno je aktivan u kulturnom i političkom javnom životu, pa se vrlo često događalo da su drame bile tek povod napada na njegovu političku djelatnost kada su i bile potpuno nepovezane s politikom. Osnovica ovoga rada položena je na dramsko stvaralaštvo Milana Ogrizovića kako bismo propitali je li dramatičar unatoč izgledne heterogenosti svoga dramskog pisma u kojem se prožimaju sva ona obilježja što su u hrvatskoj književnosti, ponajviše dramskoj, bila prisutna tijekom moderne - od povijesnih tragedija, drama naturalističkih i lirsko-simbolističkih obilježja, sve do onih kojima je predložak narodna poezija i epsko stvaralaštvo, ipak imao umjetnički put koji počiva na jednoobraznom teorijskom i estetičkom načelu. Je li Ogrizović ipak imao jedinstveni dramski i dramaturški projekt? Ta hipoteza propitivana je s obzirom na, pokazat će se, neosporan utjecaj bečke moderne na dramsko stvaralaštvo Milana Ogrizovića.

Milan Ogrizović; drama; kazalište; kazališni čovjek; bečka moderna; pluralizam; Hermann Bahr; Hugo von Hofmannsthal; Arthur Schnitzler

nije evidentirano

engleski

Milan Ogrizovic. Theater Man

nije evidentirano

Milan Ogrizovic; drama; theatre; theatrical man; Viennese modernism; pluralism; Hermann Bahr; Hugo von Hofmannsthal; Arthur Schnitzler

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Naklada Ljevak

2014.

978-953-303-729-5

255

objavljeno

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti