O dubrovačkoj baštini u Italiji i nepoznatim prikazima sv. Vlaha u Barletti (CROSBI ID 215455)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lupis, Vinicije B.
hrvatski
O dubrovačkoj baštini u Italiji i nepoznatim prikazima sv. Vlaha u Barletti
Jedan od problem hrvatske kulture je prekogranična hrvatska kulturna baština i njezina uklopljenost u cjelovitost nacionalne baštine. Od iznnimne važnosti tako je i prepoznavanje dijela baštine Dubrovačke Republike obilježene prepoznatljiv državnim kultom sv. Vlaha, koja se nalazi rasijana u cijelom nizu europskih i vaneuropskih zemalja, a s najvećom koncetracijom u Italiji. Brojni su dubrovački tragovi u: Genovi, Aquileji, Montaallegru, Cotignoli, Anconi i Barletti. Autor u radu obrađuje temu dubrovačke baštine u Italiji i objavljuje nepoznatu sliku i relje sv. Vlaha iz crkve Sant'Andrea u Barletti, koja je u hrvatskoj povijesti umjetnosti po portalu kojeg je u XIII. stoljeću isklesao Šimun Dubrovčanin. U radu se obrazlažu mogućnosti nastanka slike u Dubrovniku, ali i otvara mogućnost nastanka u slikarskom apulijskom krugu posljednje četvrtine XVI. stoljeća u krugu oko slikara Donata Antonia D'Orlanda (1562. – 1621.). U Barletti čuva se uz još jedan nepoznati reljef i jedna poznata slika sv. Vlaha, a koja potječe iz crkve Svetoga Groba, a koja je bila dio jednog triptiha.
Sv. Vlaho; Barletta; Sant'Andrea; Dubrovačka Republika; Angello Casella i Federico Ferrara
nije evidentirano
engleski
The Dubrovnik Heritage in Italy and Unfamiliar Representation of Saint Blaise in Barletta
nije evidentirano
Saint Blaise; Barletta; Sant'Andrea; The Republic of Ragusa; Consulate; Angelo Casella and Federico Ferrara
nije evidentirano
Podaci o izdanju
61 (5-6)
2014.
140-146
objavljeno
0469-6255
1848-6320