Informacijske operacije (CROSBI ID 393919)

Veselinović, Zlata Informacijske operacije / Tuđman, Miroslav (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2014

Veselinović, Zlata

Tuđman, Miroslav

Informacijske operacije

Kao interdisciplinarni fenomen informacija se definira iz aspekta mnogih znanosti, ali svaki od tih aspekata uključuje obilježja kao što su komunikacija u određenom prostoru i vremenu, putem medija koji mogu biti bilo kog oblika. Informacija danas ima moć da direktno utječe na fizički, informacijski i kognitivni domen, i tako postaje moćno političko, vojno, gospodarsko i diplomatsko sredstvo, predmet i cilj ratovanja. U takvom okruženju javlju se specifični vidovi operacija – informacijske i psihološke operacije. Ovi pojmovi su kroz povijest bili obavijeni velom tajni i povezivali su se sa negativnim događajima, pa se danas u svakodnevnoj profesionalnoj informacijskoj literaturi malo pozornosti posvećuje principima i tehnikama ovih operacija. Informacijske i psihološke operacije se najčešće vezuju za vojni svijet, ali praksa današnjice pokazuje da su njihovi principi prisutni i u civilnom svijetu. Da bi akcije koje se odvijaju u okviru informacijskih i psiholoških operacija bile uspješne neophodno je poznavanje njihovih temeljnih postavki i principa, razumjevanje strategija i doktrina, te usvajanje identifikovanih lekcija u okviru prijašnjih operacija. Ovaj rad daje kratki pregled osnovnih pojmova i identifikovanih lekcija, te smijernice za razumjevanje principa, strategije i doktrina informacijskih i psiholoških operacija.

informacijske operacije; psihološke operacije

Information operations

information operations; psychological operations