EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I RADNA USPJEŠNOST ZAPOSLENIKA U ZRAČNOJ LUCI (CROSBI ID 621530)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Begonja Tumpić, Mirjana ; Sušanj, Zoran ; Takšić, Vladimir
hrvatski
EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I RADNA USPJEŠNOST ZAPOSLENIKA U ZRAČNOJ LUCI
Osnovna snaga poduzeća u današnjem visoko konkurentnom okruženju je sve više u ljudima, njihovom znanju, umijeću i brzini prilagodbe novo nastalim situacijama. Zračna luka bavi se uslužnom djelatnošću u vezi sa zračnim prijevozom. Ljudski resursi nosioci su najveće aktivnosti i nezaobilazan su čimbenik u ostvarivanju i pružanju visokokvalitetne usluge. Ovim radom željeli smo istražiti povezanost emocionalne inteligencije na radnu uspješnost zaposlenika zračne luke u pružanju usluga u zračnom prometu. Cilj istraživanja bio je utvrditi veličinu efekta emocionalne inteligencije na procjenu različitih dimenzija radne uspješnosti zaposlenika prikupljenih iz dva izvora: samoprocjene i procjene nadređenih voditelja. U tu svrhu korišteni su slijedeći mjerni instrumenti: 1) Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) sastoji se od 45 čestica svrstanih u tri subskale na kojima su zaposlenici procjenjivali svoje sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, te sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama ; 2) za procjenu radnog ponašanja konstruiran je upitnik od 20 tvrdnji podijeljenih u dvije subskale koje opisuju kvalitetu obavljenog posla (10 čestica) i odnos prema kolegama, putnicima i vanjskim suradnicima (10 čestica). Tvrdnje su procjenjivali na ljestvicama Likertova tipa od četiri stupnja. Od ispitanika se tražilo da procjene koliko često se ponašaju u skladu s tvrdnjom u promatranom razdoblju i to tako da križićem označe jedan od ponuđenih odgovora: rijetko ( 0-20%), ponekad ( 20- 50%), često (50-80%) i gotovo uvijek (80- 100%). Upitnici su primijenjeni na uzorku od 115 zaposlenika - sezonaca zračne luke (radnici i njihovi neposredni nadređeni voditelji). Rezultati ovog rada potvrđuju pretpostavku o važnosti emocionalne inteligencije na radnu uspješnost za obavljanje poslova koji uključuju rad s drugim ljudima. Usklađenost s okolinom, poslom i drugim ljudima, u velikoj se mjeri temelji na stupnju emocionalne inteligencije koju osoba posjeduje. O emocionalnoj sposobnosti ovisit će kako će se pojedinac nositi s frustracijama, kako kontrolira raspoloženje i kakav će biti u interakciji sa drugima. Dobiveni rezultati pokazali su da je emocionalna inteligencija više povezana sa samoprocjenom radne uspješnosti, a bila je značajno veća za procjenu odnosa prema kolegama, putnicima i vanjskim suradnicima, nego za procjenu kvalitete obavljenog posla.
emocionalna inteligencija ; emocionalna kompetentnost ; radna uspješnost
nije evidentirano
engleski
Emotional intelligence and work effectiveness in Airport Pula empyees
nije evidentirano
emotional intelligence ; emotional competence ; work effectiveness
nije evidentirano
Podaci o prilogu
145-145.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Konferencija hrvatskih psihologa: kako obrazovanju dodati boju
Nina Pavlin-Bernardić, Boris Jokić, Josip Lopižić, Vanja Putarek, Vesna Vlahović-Štetić
Zagreb:
978-953-55079-4-9
Podaci o skupu
22. Konferencija hrvatskih psihologa
predavanje
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska