Modeliranje solarnih ćelija s amorfno-nanokristaliničnim tankim filmom (CROSBI ID 215686)

Prilog u časopisu | popularni rad

Tudić, Vladimir Modeliranje solarnih ćelija s amorfno-nanokristaliničnim tankim filmom // Zbornik Veleučilišta u Karlovcu, 3 (2013), 1; 13-23

Tudić, Vladimir

Modeliranje solarnih ćelija s amorfno-nanokristaliničnim tankim filmom

U ovom radu proučena su optička svojstva amorfno-nano-kristaliničnih tankih filmova (a-Si:H/nc-Si:H) objavljenih u literaturi. Ispitni filmovi naneseni su tehnikom PECVD na stakleni supstrat kemijskom depozicijom, a utvrđena strukturna svojstva u korelaciji su s raspodjelom veličina pojedinačnih kristala kao i odnosa amorfnih i nano-kristaliničnih područja. Brojnost formiranih kristala i njihova veličina u amorfnoj matrici debljine nekoliko stotina nanometara svojom složenom strukturom mijenjaju strukturu apsorberskog sloja solarne ćelije i određuju optička i električna svojstva. Mjernim metodama utvrđeni parametri energije procjepa, apsorpcijska svojstva intrinzičnog sloja i procijenjena pokretljivost nosilaca naboja korišteni su u izradi modela solarne ćelije sa amorfno-nano-kristaliničnim filmovima. Nano-kristalinični tanki filmovi kao potencijalni aktivni slojevi ispitani su pomoću računalnog modeliranja u strukturama jednoslojnih solarnih ćelija. Rezultat simulacija u AMPS-1D programu bila je povećana vrijednost efikasnosti solarnih ćelija u odnosu na čiste amorfne slojeve zahvaljujući boljoj stabilnosti materijala, većoj vrijednosti optičkog procjepa (napon otvorenog strujnog kruga) i boljem faktoru popunjenosti (povećana pokretljivost nosilaca).

AMPS-1D; apsorber; efikasnost; energetski procjep; nano-kristali

Amorphous-Nanocrystalline Silicon Thin Film Solar Cells Modelling

absorber; AMPS-1D; deposition; efficiency; energy gap; nanocrystals