Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku (CROSBI ID 215729)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bačeković-Mitrović, Davorka ; Velički ; Vladimira
hrvatski
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja mišljenja učitelja razredne nastave Bjelovarsko-bilogorske županije (N=302) o jezičnim osobitostima metodičkih tekstova u obrazovnim softverima za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Istraživanje je provedeno tijekom 2013. godine. Pokazalo se da učitelji s radnim stažem većim od petnaest godina u metodičkim tekstovima preferiraju poznate hrvatske dječje pisce, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te usklađenost softvera s kurikulom početnoga čitanja. Učitelji s višom školskom spremom, u odnosu na one s visokom stručnom spremom, preferiraju književni/standardni jezik, tekstove poznatih hrvatskih dječjih pisaca, rječnik usklađen s dječjim spoznajnim mogućnostima, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te sadržaj softvera usklađen s kurikulom početnoga čitanja, što upućuje na tradicionalan odnos prema ispitivanim osobitostima softvera. Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajne razlike među učitelja razredne nastave s obzirom na godine radnoga staža i stupanj stručne spreme te ukazuju na potrebu ujednačavanja razine kako teorijskih, tako i praktičnih metodičkih znanja učitelja. Stoga se dobiveni rezultati istraživanja mogu iskoristiti pri planiranju tema za njihovo stručno usavršavanje.
početno čitanje ; metodika hrvatskoga jezika ; multimedijski obrazovni softver ; računalno potpomognuto učenje
nije evidentirano
engleski
The class teachers' opinion of linguistic characteristics of the software for early reading in Croatian language
nije evidentirano
početno čitanje ; metodika hrvatskoga jezika ; multimedijski obrazovni softver ; računalno potpomognuto učenje
nije evidentirano