Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku (CROSBI ID 215729)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bačeković-Mitrović, Davorka ; Velički ; Vladimira Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 4; 399-417

Podaci o odgovornosti

Bačeković-Mitrović, Davorka ; Velički ; Vladimira

hrvatski

Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku

U radu su predstavljeni rezultati istraživanja mišljenja učitelja razredne nastave Bjelovarsko-bilogorske županije (N=302) o jezičnim osobitostima metodičkih tekstova u obrazovnim softverima za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Istraživanje je provedeno tijekom 2013. godine. Pokazalo se da učitelji s radnim stažem većim od petnaest godina u metodičkim tekstovima preferiraju poznate hrvatske dječje pisce, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te usklađenost softvera s kurikulom početnoga čitanja. Učitelji s višom školskom spremom, u odnosu na one s visokom stručnom spremom, preferiraju književni/standardni jezik, tekstove poznatih hrvatskih dječjih pisaca, rječnik usklađen s dječjim spoznajnim mogućnostima, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te sadržaj softvera usklađen s kurikulom početnoga čitanja, što upućuje na tradicionalan odnos prema ispitivanim osobitostima softvera. Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajne razlike među učitelja razredne nastave s obzirom na godine radnoga staža i stupanj stručne spreme te ukazuju na potrebu ujednačavanja razine kako teorijskih, tako i praktičnih metodičkih znanja učitelja. Stoga se dobiveni rezultati istraživanja mogu iskoristiti pri planiranju tema za njihovo stručno usavršavanje.

početno čitanje ; metodika hrvatskoga jezika ; multimedijski obrazovni softver ; računalno potpomognuto učenje

nije evidentirano

engleski

The class teachers' opinion of linguistic characteristics of the software for early reading in Croatian language

nije evidentirano

početno čitanje ; metodika hrvatskoga jezika ; multimedijski obrazovni softver ; računalno potpomognuto učenje

nije evidentirano

Podaci o izdanju

155 (4)

2014.

399-417

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice