Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kazališni amaterizam ili važna karika koja popunjava praznine glavne kazališne struje (CROSBI ID 621578)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Nikčević Sanja Kazališni amaterizam ili važna karika koja popunjava praznine glavne kazališne struje // Zbornik radova sa stručno-znanstvenog simpozija Ocjena stanja i mogućnost unapređenja kulturno umjetničkog amaterizma u RH / Dražen Jelavić (ur.). Zagreb: Hrvatski sabor kulture, 2014. str. 81-88

Podaci o odgovornosti

Nikčević Sanja

hrvatski

Kazališni amaterizam ili važna karika koja popunjava praznine glavne kazališne struje

Govoreći o svrsi kazališnog amaterizma često se spominju sociološki razlozi: ljudi se bave nečim višim od pukog materijalizma, nečim što ih raduje i oplemenjuje, a tako se i oživljava život zajednice što je naročito važno u ova naša individualizana vremena samoće. U odnosu na profesionalno kazalište uvriježeno je mišljenje svrhe kazališnog amaterizma stvaranje i odgoj kazališne publike. Međutim u Hrvatskoj postoje i vrlo važni kazališni razlozi postojanja kazališnog amaterizma, dapače njegovo postojanje je usko povezano i važno za postojanje i profesionalne glavne struje! Naime, kazališni amaterizam popunjava praznine koje se u glavnoj struji dogode što mogu dokazati na primjeru osamdesetih i sadašnjem stanju. Kada je osamdesetih profesionalno kazalište bilo dramsko ali klasično, amaterizam je bio alternativan, avangardan i maštovit. Budući da je nakon sedamdesetih zavladalo u profesionalnom kazalištu „igranje na sigurno“, amateri su bili i izrazito politični odnosno subverzivni. Danas je glavna struja postdramska i redateljska, kritizerska prema društvu s likovima koji su nam ili daleki ili neprepoznatljivi, a izbačena je pozitivna emocija i katarza. Zato amaterizam čuva dramsko kazalište o svakodnevnim događanjima, likovima koje poznajemo i emociji koja nas dira. Stvarajući 150 predstava godišnje (koliko se prijavi za državnu smotru) amaterizam doista održava sve ove važne karakteristike kazališta koje su izgubljene u glavnoj struji na životu. Pa ne čudi da upravo zato amaterizam ima publiku dok profesionalnoj glavnoj struji toga nedostaje. Time se pokazuje iznimna važnost mreže festivala i seminara koju održava HSK jer bez tih poticaja djelatnost bi sigurno imala puno manje rezultata i odjeka.

kazališni amaterizam

nije evidentirano

engleski

Amateurs in Croatian Theatre or Important Link that Fils the Holes of Main Stream

nije evidentirano

theatre amateurs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

81-88.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova sa stručno-znanstvenog simpozija Ocjena stanja i mogućnost unapređenja kulturno umjetničkog amaterizma u RH

Dražen Jelavić

Zagreb: Hrvatski sabor kulture

978-953-6074-16-7

Podaci o skupu

Stručno-znanstveni simpozij Ocjena stanja i mogućnost unapređenja kulturno umjetničkog amaterizma u RH

predavanje

29.03.2014-29.03.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti