Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Imidž Hrvatske u Europi i percepcija Europske unije u Hrvatskoj od 1991. do 2013. (CROSBI ID 621786)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | domaća recenzija

Skoko, Božo Imidž Hrvatske u Europi i percepcija Europske unije u Hrvatskoj od 1991. do 2013. // Hrvatsko članstvo u EU: Izazovi i perspektive / Vujić, Jure ; Nakić, Mladen (ur.). Zagreb: Udruga hrvatskih diplomata, 2015. str. 9-19

Podaci o odgovornosti

Skoko, Božo

hrvatski

Imidž Hrvatske u Europi i percepcija Europske unije u Hrvatskoj od 1991. do 2013.

Rad se bavi međusobnom percepcijom Hrvatske i Europske unije, od hrvatske neovisnosti 1991. do hrvatskog članstva u EU 2013. Autor analizira imidž Hrvatske u sedam država Europske unije, uoči njezina punopravnog članstva te ga uspoređuje s imidžom Hrvatske u pet država nastalih na području bivše Jugoslavije. Istodobno analizira imidž Europske unije među hrvatskim građanima i njegove mijene od od hrvatske borbe za samostalnost do referenduma za ulazak Hrvatske u EU. Istraživanja pokazuju da je Hrvatska, nakon što je postala samostalna država, bila prilično nepoznata u Europi. I dok su Hrvati, kao stara europska nacija koja po svojoj kulturnoj baštini pripada zapadnoeuropskoj civilizaciji, očekivali izravnu zaštitu i potporu europskih institucija u obrambenom ratu, nesnalaženje europskih institucija početkom devedesetih godina u pogledu rata u bivšoj Jugoslaviji dovelo je do razočarenja hrvatskih građana u Europsku uniju. Međusobno povjerenje je vraćeno nakon 2000. godine kad je Hrvatska započela aktivnosti oko pristupnih pregovora za punopravno članstvo u EU. Nakon toga, bilježimo izrazito pozitivan imidž EU među hrvatskim građanima, koji počinje opadati 2007. s pojavom problema u pregovorima i pritiscima od strane EU prema Hrvatskoj do 2012. kad su deblokirani pregovori. S druge strane, istraživanja imidža Hrvatske u zemljama EU pokazuju kako je Hrvatska percipirana kao lijepa i atraktivna turistička destinacija, dok ostale posebnosti i prednosti uopće nisu zamijećene. Također u dijelu javnosti još ju se povezuje s ratom i njegovim posljedicama te bivšom Jugoslavijom i socijalističkim nasljeđem. Hrvatska je u tom smislu nedovoljno iskoristila međunarodnu pozornost oko ulaska u EU 1. srpnja 2013. kako bi se na strateški način kvalitetnije predstavila Europi.

Hrvatska ; Europska unija ; percepcija ; imidž

nije evidentirano

engleski

Image of Croatia in the European Union and the perception of Croatia in the EU (1991. - 2013.)

nije evidentirano

Croatia ; European Union ; perception ; image

nije evidentirano

Podaci o prilogu

9-19.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatsko članstvo u EU: Izazovi i perspektive

Vujić, Jure ; Nakić, Mladen

Zagreb: Udruga hrvatskih diplomata

978-953-58372-0-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Politologija