Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse (CROSBI ID 621897)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mindoljević Drakulić, Aleksandra Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse // Depresija u stoljeću uma. Zagreb, 2015

Podaci o odgovornosti

Mindoljević Drakulić, Aleksandra

hrvatski

Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse

Unazad nekoliko desetljeća sve su brojnija istraživanja u svijetu kojima se pokušava razumjeti, definirati i objasniti dječje i adolescentsko suicidalno ponašanje, posebice prepoznavanje presuicidalnih simptoma. S obzirom na predviđanja da će do 2020. godine u svijetu biti milijun i pol samoubojstava na godinu od kojih sve više (pre)adolescentskih, prevencija suicida je prioritetan zadatak javnog zdravstva i čitavog društva. Iskustva iz anglosaksonskih zemalja potvrđuju da postoji nekoliko načina primarne i sekundarne prevencije suicida u osnovnim i srednjim školama. Pritom, stručnjaci mentalnoga zdravlja za učinkovitu borbu protiv suicida i destigmatizaciju naglašavaju pravilno i dovoljno dugotrajno izvođenje takvih programa prevencije kao i njihovo sinergijsko, zajedničko djelovanje. Školsko okružje omogućava brojne načine prevencije suicida od kojih su najčešći: - utvrđivanje/otkrivanje razine suicidalnog rizika učenika (grupnom uporabom standardiziranih dijagnostičkih mjernih instrumenata u razredima, primjenom individualnih razgovora i povezivanjem s obitelji učenika te ustanovama mentalnog zdravlja) ; - psihoedukacija za različite subgrupe u školi (za učenike, roditelje, liječnike školske medicine i cjelokupno školsko osoblje) ; - obrazovanje i jačanje mreže tzv. vratara (engl. gatekeeper) educiranih neprofesionalaca (volontera) pomagača (školskih vršnjaka-tinejdžera i/ili odraslih pomagača (učitelja, nastavnika, pedagoga, psihologa) ; - te kontinuirana uporaba treninga socijalnih vještina (vođenjem radionica aktivnog slušanja, asertivnosti, emocionalne pismenosti, rješavanja sukoba nenasilnim metodama i sl.). Iako dio stručnjaka pomagačkih profesija programe prevencije suicida u školama smatraju kontroverznom temom, ipak prevladava stajalište o važnosti implementacije (što konkretnijih) procedura u školske kurikulume. Smatra se da bi tako institucionalizirane sveobuhvatne strategije prevencije pridonijele mobiliziranju i održavanju kontinuiteta pomaganja u školama, posebice brojnim učenicima s poteškoćama koji sami ne traže pomoć.

samoubojstvo/suicid; prevencija suicida; djeca; adolescenti; škola

nije evidentirano

engleski

Prevention of suicidal behavior in children: experiences from school practice

nije evidentirano

suicide; suicide prevention; school; children; adolescents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Depresija u stoljeću uma

Zagreb:

Podaci o skupu

4. hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji

predavanje

26.02.2015-28.02.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Psihologija