Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Teorijski i metodološki pristupi kategorijalnom učenju (CROSBI ID 216522)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Žauhar, Valnea Teorijski i metodološki pristupi kategorijalnom učenju // Psihologijske teme, 23 (2014), 3; 435-459

Podaci o odgovornosti

Žauhar, Valnea

hrvatski

Teorijski i metodološki pristupi kategorijalnom učenju

Na temelju brojnih istraživanja kojima se pokušalo utvrditi na koji se način usvaja znanje koje će biti reprezentirano unutar kategorija razvijeni su različiti pristupi kategorizaciji i kategorijalnom učenju. Ovaj rad predstavlja pregled pristupa kategorijalnom učenju počevši od dvadesetih godina prošlog stoljeća do danas. Prema pristupu definirajućih obilježja, kategorijalno je učenje proces nalaženja definicija ili pravila koja jednoznačno određuju pripadnost kategoriji. Teorija prototipa definira kategorijalno učenje kao proces stvaranja sumarnih reprezentacija ili apstrahiranja prototipa, odnosno, učenja najreprezentativnijega predstavnika koji odražava prosjek obilježja svih pripadnika kategorije. Teorija egzemplara promatra kategorijalno učenje kao pohranjivanje pojedinačnih egzemplara u dugoročno pamćenje sve dok kategorizacija ne dosegne optimalnu razinu točnosti. Navedenim teorijama suprotstavljen je integrativni pristup koji pretpostavlja da je kategorijalno učenje pod utjecajem šireg predznanja, koje se neizostavno aktivira prilikom nailaska na entitete koje je potrebno ispravno klasificirati. Na kraju, prikazana su najnovija istraživanja koja upućuju na to da kategorijalno učenje nije moguće objasniti jednim sustavom učenja već da je ono posredovano višestrukim, kvalitativno različitim, sustavima učenja i pamćenja. Posebna je pažnja posvećena razlici između eksplicitnog ili deklarativnog sustava i implicitnog ili proceduralnog sustava, a istraživanja pokazuju kako vrsta kategorije koju je potrebno usvojiti određuje koji će se od sustava aktivirati tijekom učenja.

kategorijalno učenje ; definirajuća obilježja ; prototipi ; egzemplari ; predznanje ; višestruki sustavi kategorijalnog učenja

nije evidentirano

engleski

Theoretical and Methodological Approaches to Category Learning

nije evidentirano

category learning ; prototypes ; exemplars ; knowledge ; multiple category learning systems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (3)

2014.

435-459

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost