Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Školstvo u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj (CROSBI ID 394413)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lulić, Marko Školstvo u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2015

Podaci o odgovornosti

Lulić, Marko

Lukaš, Mirko

hrvatski

Školstvo u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj

Tema ovog diplomskog rada i cilj istraživanja je povijesni prikaz školstva u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. Nezavisna Država Hrvatska nastaje 1941. godine i postoji do 1945. godine. Ovo razdoblje obilježeno je Drugim svjetskim ratom (1939.-1945.), u kojem je sudjelovala i Nezavisna Država Hrvatska. Iako u ratnim uvjetima posebnu pažnju Nezavisna Država Hrvatska posvetila je kulturnom djelovanju, a napose školstvu. Školstvo kao jedan od temelja novonastale države, trebalo je omogućiti odgoj hrvatske mladeži u duhu ustaških načela, narodnog i državnog razvoja i tradicionalnih vrijednosti hrvatskog naroda. Na putu prema tom cilju hrvatski jezik je očišćen od tuđinskih riječi, nastavni djelatnicisu u određenom dijelu promijenjeni, a svi udžbenici su tiskani prema novom korijenskom pravopisu i prilagođeni novim vrijednostima. Školski sustav bio je izrazito nacionalno određen i usmjeren, te u njemu nije bilo prostora za neprijateljske ideje i nastavnike koji su se njima vodili. Obvezno obrazovanje bilo je četverogodišnje s temeljem u pučkoj školi. Školski sustav sastojao se od osnovnog obveznog obrazovanja, srednjih škola, tečajeva, visokih škola i fakulteta. Konfesionalne vjerske škole i njemačke škole imale su posebni status u školstvu Nezavisne Države Hrvatske koji im je omogućavao djelovanje po posebnim programima. U ovom radusu prikazaninastanak i razvoj školstva Nezavisne Države Hrvatske, ideje i vrijednosti na kojima se temeljilo školstvo, te pojedine sastavnice školskog sustava (pučke i produžne škole, gimnazije, građanske, stručne i učiteljske škole, konfesionalne i njemačke škole, visoke škole i Hrvatsko sveučilište).

nastavni programi; Nezavisna Država Hrvatska; politička ideologija; razvoj školstva; školski sustav

nije evidentirano

engleski

Education in the Independent State of Croatia

nije evidentirano

curricula; Independent State of Croatia; political ideology; development of education; the school system

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62

24.02.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija