Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima (CROSBI ID 216827)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Lubina, Tihana ; Brkić Klimpak, Ivana Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima // Pravni vjesnik, 30 (2014), 2; 213-232

Podaci o odgovornosti

Lubina, Tihana ; Brkić Klimpak, Ivana

hrvatski

Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima

Suvremeni mediji danas, osobito televizija i internet, usko su povezani s proizvodnjom i utjelovljenjem kulturnih identiteta. Naime, svjesnom se uporabom i ponavljanjem stereotipa kod primatelja informacija na suptilnoj razini ustaljuju arhetipske osobitosti muškaraca i žena koje su već društveno konstruirane kategorijom roda. Jednom usvojeni, takvi rodni stereotipi bivaju izrazito otporni na promjene uslijed novih informacija, pretvarajući se u obrasce koji se uzimaju kao reprezentativan način razmišljanja i ophođenja s drugim ljudima. Razlika u reprezentaciji žena i muškaraca u medijima je neosporna, a kako je reklamnoj industriji jedino važno da reklama privuče pozornost i proda proizvod, počesto je to i jedina funkcija lika žene i ženskoga tijela. Suvremena modna industrija, također, danas postoji upravo zahvaljujući medijima koji joj omogućuju da bude prisutna sada i ovdje, pri čemu ženska moda prednjači s obzirom da je s vremenom postala puno izazovnija, slobodnija i otvorenija te se nameće svijetu pod okriljem stilizma i imperativa privlačnog izgleda. Forsiranjem fizičkoga izgleda ženama se nameće ideal ljepote koji je u načelu površan, isprazan i nedostižan te iza kojega prividno stoje uspjeh i novac, dok pri tome one same bivaju objektivizirane u službi reprezentiranja istoga. Kako se seksizam kao predrasuda ili diskriminacija na temelju spola i roda najčešće odnosi na negativnu objektivizaciju i seksualizaciju žena, otvara se prostor kritičkom propitivanju takvih stereotipnih reprezentacija koje sve više postaju medijski diktirane i koje, dugoročno, manipulirajući percepcijom primatelja mogu imati štetne posljedice na njegov svakodnevni život i vlastiti sustav vrijednosti.

mediji ; modna industrija ; rodni stereotipi ; seksizam ; objektivizacija ženskog lika

nije evidentirano

engleski

Gender stereotypes: objectivization of women's image in media

nije evidentirano

media ; fashion industry ; gender stereotypes ; sexism ; objectivization of female image

nije evidentirano

Podaci o izdanju

30 (2)

2014.

213-232

objavljeno

0352-5317

Povezanost rada

Rodni studiji, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost