Kabinet za teoriju arhitekture. Teorijski laboratorij: Konceptualizacija arhitektonskih operacija (CROSBI ID 217077)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Šerman, Karin Kabinet za teoriju arhitekture. Teorijski laboratorij: Konceptualizacija arhitektonskih operacija // Godišnjak Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu ..., 2013-14 (2014), 36-37

Šerman, Karin

Kabinet za teoriju arhitekture. Teorijski laboratorij: Konceptualizacija arhitektonskih operacija

Kabinet za teoriju arhitekture uz svoju se redovitu nastavu i rad sa studentima u akademskoj godini 2013/14. posvetio jednom specifičnom tematskom segmentu – istraživanju odnosa autonomije i angažiranosti arhitekture na primjeru projektantskih praksi hrvatskog arhitektonskog modernizma. U sklopu pripreme hrvatskog nastupa na 14. Venecijanskom bijenalu arhitekture, posvećenog prezentaciji hrvatske arhitektonske kulture u razdoblju 1914.-2014. kroz specifično problemski intonirano i sintezno čitanje, oslovljene su konkretne arhitektonske operacije kojima se postižu željeni širi društveni, politički i kulturni ciljevi. Kako se Kabinet kontinuirano bavi propitivanjem uloge, zadaće i potencijala medija arhitekture u odnosu na sferu širih društvenih pitanja, tako i tumačenje nacionalne arhitekture nadilazi valorizaciju tek njezinih formalnih i osnovnih gradbenih aspekata i nužno sagledava i domenu implicitnih širih kulturnih ambicija i učinaka. Pritom je važno razotkriti na koji se način te ambicije provode uz pomoć konkretnih arhitektonskih operacija, mobiliziranjem specifičnih projektantskih znanja i vještina angažiranog arhitekta. Snalažljivost i primjena projektantske inteligencije čak i mimo zadanog programa upravo je ono što dokazuje potentnost i otpornost ovoga medija i pokazuje snagu njegovih konkretnih prostornih praksi i alata. Tako se afirmira arhitektura kao disciplina u cjelokupnom spektru svojih potencijala te potvrđuje da je njezina inherentna autonomija ne spriječava u oslovljavanju puno širih ambicija i ciljeva. Ta je teza rukovodila princip hrvatske izložbe na Bijenalu, gdje su kroz specifične konceptualne makete bile prikazane upravo autonomne arhitektonske operacije kojima pojedini arhitektonski primjeri ostvaruju šire vrijednosti i ciljeve. Rad u kabinetu stoga se posvetio analizi takvih arhitektonskih operacija te njihovoj konceptualizaciji i 3D modeliranju. Rezultat su makete kao konceptualni prikazi arhitektonskih operacija koje pojedini arhitektonski primjeri primjenjuju u postizanju zacrtanih širih vrijednosti – svojevrsni materijalni prikazi nematerijalnih projektantskih postupaka.

Moderna i suvremena hrvatska arhitektura; podešena apstrakcija; 14. Venecijanski bijenale arhitekture 2014.; arhitektonske operacije; konceptualni dijagrami; Kabinet za teoriju arhitekture; Arhitektonski fakultet Zagreb

Section of Architectural Theory. Theory Lab: Conceptualization of architectural operations

Modern and Contemporary Croatian Architecture; Fitting Abstraction; 14th Venice Architecture Biennale 2014; architectural operations; Office for Architectural Theory; Zagreb Faculty of Architecture

2013-14