Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti (CROSBI ID 622711)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bakota, Lidija ; Peko, Anđelka ; Varga, Rahaela Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 343-377

Podaci o odgovornosti

Bakota, Lidija ; Peko, Anđelka ; Varga, Rahaela

hrvatski

Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti

Udžbenik u hrvatskim školama predstavlja važan izvor informacija. Nositelj je različitih ne samo obrazovnih već i odgojnih poruka koje mogu utjecati na osobni i socijalni razvoj učenika u procesu razvoja vlastitog identiteta i prihvaćanja različitosti. Istraživanjem se nastojalo utvrditi jesu li postojeći udžbenici izvor poučavanja i učenja različitosti glede prihvaćanja spolnih i rodnih uloga. U radu su se kvantitativno i kvalitativno analizirali udžbenici za predmet Hrvatski jezik namijenjeni učenicima mlađe školske dobi kako bi se dobili odgovori na pitanja: jesu li i koliko sadržaji u analiziranim udžbenicima izravno vezani za rodne uloge ; postoji li dominacija određenog spola u udžbeničkim tekstovima i podržavaju li udžbenički tekstovi stereotipne rodne uloge. Zanimalo nas je i kako preko udžbeničkih tekstova dolazi do susreta romske kulture s kulturom većinskoga stanovništva. Rezultati su pokazali kako su sadržaji vezani uz rodnu tematiku prisutni u prosjeku u jednoj petini udžbeničkih tekstova, da su dominantno zastupljeni muški autori udžbeničkih tekstova i muški književni likovi u tim tekstovima. U slučaju načina ponašanja i osobina pojedinih likova uočava se kako su muškim i ženskim najčešće pripisana ponašanja i osobine koje su tipične za njihov spol, ali postoje i odstupanja. Upravo je na tim odstupanjima moguće učenike poučavati prihvaćanju različitosti kada je riječ o rodnim ulogama. Udžbenik, kao važan izvor poučavanja, može pridonijeti boljem poznavanju, razumijevanju i prihvaćanju manjinskih zajednica, uključujući i romsku zajednicu u Hrvatskoj.

Analiza udžbenika za Hrvatski jezik ; Spol ; Rodne uloge ; stereotipi ; Romski učenici

nije evidentirano

engleski

The Textbook - a Resource for Teaching and Learning about Differences

nije evidentirano

textbook analysis ; Croatian Language ; sex roles ; gender roles ; stereotypes ; Roma students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

343-377.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-42-7

Podaci o skupu

Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education

predavanje

08.01.2015-09.01.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija