Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razrada instrumenata za evaluaciju vještina i umijeća u tehničkom odgojno-obrazovnom području (CROSBI ID 622794)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Purković, Damir Razrada instrumenata za evaluaciju vještina i umijeća u tehničkom odgojno-obrazovnom području. 2015

Podaci o odgovornosti

Purković, Damir

hrvatski

Razrada instrumenata za evaluaciju vještina i umijeća u tehničkom odgojno-obrazovnom području

Evaluacija postignuća učenika u nastavni cjelokupnog tehničkog odgojno-obrazovnog područja je iznimno zahtjevna, osobito u području evaluacije vještina i umijeća, ali i afektivnog područja postignuća. Složenost takve evaluacije razvidna je u pogledu izbora elemenata vrednovanja, rsčlanjivanju istih na razine postignuća, te u složenoj provedbi s obzirom na vremensku ograničenost i formativnu prirodu evaluacije. U tom smislu, u radu se iznose generički instrumenti za evaluaciju vještina i umijeća, ali i samostalnosti i odgovornosti učenika, prilagođeni posebnostima tehničkog odgojno- obrazovnog područja. Generičkim instrumentima se pokušava potaknuti učitelje i nastavnike praktičare na promišljanje vlastitih instrumenata za takvu evaluaciju, te se iznosi aktualni kvalifikacijski okvir u kojem se evaluacija treba provoditi. U radu se iznosi i znanstveno utemeljeni pristup, opća metodologija i smjernice za razradu evaluacijskih instrumenata, koji će biti realno provedivi pri formativnoj procjeni postignuća u nastavi ovog područja. Pri tom se ističe važnost prepoznavanja elemenata i jasne razrade razina postignuća, sukladno dominantnoj aktivnosti učenika i prihvaćenoj taksonomiji, te se iznose najčešći elementi, nedoumice i prepreke za implementaciju istih. Evaluaciju vještina i umijeća učenika, kao i njihove samostalnosti i odgovornosti, iskazane tijekom nastavnog procesa, nastavnik treba provediti kontinuirano, objektivno i valjano. Stoga izneseni evaluacijski elementi, tipični za tehničko nastavno područje, kao i generički instrumenti i metodologija razrade instrumenata, nastavniku trebaju biti vodilja pri razradi vlastitih instrumenata za procjenu vještina, umijeća i odgojnih vrijednosti.

evaluacijski instrumenti ; evaluacija postignuća ; evaluacija samostalnosti i odgovornosti ; evaluacija vještina i umijeća ; tehničko nastavno područje.

nije evidentirano

engleski

THE ELABORATION OF INSTRUMENTS FOR THE SKILLS EVALUATION IN TECHNICAL EDUCATIONAL FIELD

nije evidentirano

evaluation instruments ; evaluation of achievements ; evaluation of autonomy and responsibilities ; evaluation skills ; technical teaching area.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2015.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Državni stručni skup učitelja tehničke kulture

ostalo

07.01.2015-09.01.2015

Trogir, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija