INTENZIFIKACIJA VJEŽBI NA LJESTVAMA ZA AGILNOST U NOGOMETU (CROSBI ID 622881)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Barišić, Valentin ; Bašić, Dario ; Tomaško, Josip ; Bašić, MArino INTENZIFIKACIJA VJEŽBI NA LJESTVAMA ZA AGILNOST U NOGOMETU. 2013

Barišić, Valentin ; Bašić, Dario ; Tomaško, Josip ; Bašić, MArino

INTENZIFIKACIJA VJEŽBI NA LJESTVAMA ZA AGILNOST U NOGOMETU

Nogometna igra je kompleksna agonistička kineziološka aktivnost koja pripada grupi polistrukturalnih acikličkih gibanja, a obilježava je visok varijabilitet motoričkih radnji kojima se igra realizira i kojima igrači postižu osnovne ciljeve igre: postizanje pogotka i pobjedu (Barišić, 2007). Tim se istim motoričkim radnjama razvijaju karakteristike igrača, a igra se kvalitetno unapređuje. Nogomet nosi obilježja dinamične igre kontaktnog tipa u kojoj se dvije momčadi suprotstavljaju jedna drugoj s intencijom osvajanja glavnog kanala komunikacijske mreže, kojim se realizira protok lopte i pogodak kao finalni smisao igre (Barišić, 2007). U nogometnoj igri postoji niz složenih i nepredvidivih situacija, pa je nemoguće apsolutno predvidjeti razvoj događaja. S jedne strane tijekom igre prisutna je konstrukcija i suradnja u organizaciji i realizaciji napada, dok druga strana (protivnik) pokušava destruirati protivničke akcije u napadu (igra u obrani) i pokušava oduzeti loptu, čime čuva svoja vrata od primanja pogotka. Aktivnost u nogometnoj igri ima i svoje specifičnosti s obzirom na intenzitet i trajanje rada. Potrebna je vrlo visoka razvijenost tjelesnih sposobnosti ; optimalna tjelesna građa, razvijenost aerobnog i anaerobnog sustava, visok stupanj mišićne jakosti, visoko razvijena brzina

nogomet; agilnost; trening

nogomet; agilnost; trening

2013.